Havas Worldwide Prague vytvořila nový spot pro Národní muzeum na výstavu Smrt, která byla zahájena v těchto dnech a poběží další půlrok.
„Výstava představí smrt jako nedílnou součást života, která je v současnosti spíše vytěsňována na okraj společenského vědomí na straně jedné, a banalizována v populární kultuře ve formě akčních filmů či počítačových her na straně druhé,” uvádí Michal Lukeš, ředitel Národního muzea.
Idea spotu je jednoduchá a vychází z podstaty výstavy: ke každému přijde jednou smrt, k někomu dříve a k někomu později. Proto byla jako symbol zvolena želva, ztělesnění dlouhověkosti. Želvu během jejího života trápí pes, který ji olizuje, a kluk, který si s ní hraje jako s autíčkem. Ona se jim však na výstavě může vysmát, protože ještě žije, zatímco pes je jen vycpaný a z kluka zbyl pouhý obleček. Pes i obleček jsou reálnými exponáty výstavy.
Na výstavu o smrti láká vysmátá želva
Spot je zatím poslední z dlouhodobé a úspěšné spolupráce Havasu a Národního muzea, TV spot Mnichovská dohoda byl oceněn bronzovým Lvem v Cannes. „Díky Michalu Lukešovi, generálnímu řediteli Národního muzea, který je sice náročný, ale i velmi odvážný klient, můžeme vytvářet spoty, které opakovaně získávají ohlas,“ říká Eda Kauba, kreativní ředitel Havas Worldwide Prague, který je spolu s Matějem Masaříkem autorem kampaně. Režie se ujal Vilém Kabzan a kamery Martin Koleják, produkci zajistilo Dream Studio. TV spot vysílá na všech kanálech Česká televize.