V květnu byla největším zadavatelem na internetu Telefónica

admonitoring

admonitoring

Zadavatelé do internetové displey reklamy investovali v květnu přes 376 milionů korun. Největším zadavatelem byla podle AdMonitoringu Telefónica, která nakoupila prostor na internetu za téměř 13 milionů korun.

Podle výsledků výzkumu AdMonitoring se v květnu 2011 do internetové reklamy investovalo celkem 376,48 milionu korun.

Nejvíce za toto období za internetovou reklamu utratila společnost Telefónica O2 Czech Republic, jejíž výdaje činily 12,51 milionu korun. Na druhém místě se umístila společnost Tchibo (11,37 mil. Kč). Více než 10 milionů korun investoval i Internet Mall (10,58 mil. Kč).

V květnu se nejvíc do internetu investovalo v segmentech Motorová vozidla (41,37 mil. Kč) a Peněžní zprostředkování (35,56 mil. Kč).

Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost Mediaresearch. AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.

TOP 10 skupin médií, u kterých zadavatelé reklamu nakupovali:

Skupina médií Cena
Seznam.cz 150 092 265 Kč
Centrum Holdings 66 940 185 Kč
Mafra 61 211 886 Kč
Mladá fronta 16 763 904 Kč
Ringier Axel Springer 11 186 344 Kč
Economia 8 118 252 Kč
CET 21 6 531 050 Kč
Internet Info 4 164 884 Kč
AliaWeb 2 696 327 Kč
Finance media 1 819 529 Kč

V rámci této skupiny se proinvestovalo více než 329 mil. Kč.