V Publicisu končí Štěpánek s Průšou, povede ho Varga

Martin Štěpánek

Martin Štěpánek Zdroj: archiv

Globální komunikační skupina Publicis One oznámila změny v lokálním managementu v České republice. Martina Štěpánka a Tomáše Průšu střídá board v čele s Tomášem Vargou.

Českou pobočku Publicis One vede nově Tomáš Varga jako Chief Executive Officer. V představenstvu jsou dále Michal Kurka (Chief Financial Officer), Martina Říhová (Chief Integration Officer pro Českou republiku a střední Evropu) a Andreas Von Loeper (Chief Marketing Officer). Jmenoval je Miša Lukić, regionální CEO společnosti.

„Doufáme, že díky Publicis One se nám podaří narušit spletitost agenturních struktur, které se vytvořily během let fragmentace v našem odvětví, a že budeme moci skutečně uspokojit potřeby integrace a specializace našich klientů, abychom pomohli podnítit transformaci a diferenciaci oboru, kterou v současnosti potřebují,“ řekl Lukić.

Mezi značky spadající do portfolia Publicis One Česká republika patří Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Publicis, Fallon, ZenithOptimedia, Performics, B2B Group, Starcom a Mediavest. Všechny agenturní značky budou i nadále existovat a budou fungovat v rámci uspořádání Publicis One. „Martin Štěpánek, prezident společnosti Lion Communications, a Tomáš Průša, CEO společnosti Lion Communications, se rozhodli společnost opustit. Rádi bychom jim poděkovali za jejich úsilí a tvrdou práci, díky nimž Lion Communications vybudovali a dovedli ji tam, kde je teď,“ řekl Lukić.

Martin ŠtěpánekMartin Štěpánek | archivMartin Štěpánek

„Čas oponou trhnul a v mém případě se jedná o ukončení procesu postupného prodeje obchodních podílů, který jsem započal v roce 2013 prodejem 40procentního podílu v mediální agentuře ZenithOptimedia. Tento proces jsme završili minulý měsíc převzetím 100% kontroly v holdingu Lion Communications mateřskou Publicis Groupe. Vznik nového uskupení Publicis One v České republice je další krok rozvoje skupiny, která dominuje českému trhu,“ říká Martin Štěpánek.

CEO Tomáš Varga nastoupil do agentury v červnu 2009 a vytvořil zde a vedl digitální oddělení ve společnosti ZenithOptimedia Česká republika. V roce 2010 byl vedle své funkce digitálního ředitele jmenován ředitelem společnosti Performics. Během působení na této pozici se mu podařilo adaptovat agenturu Performics v Česku. V roce 2014 byl povýšen na pozici CEO společnosti ZenithOptimedia ČR. Během svého vedení přispěl ke vstupu agentury Newcast na český trh a k akvizici s performance agenturou B2B. Před nástupem do ZenithOptimedia působil Varga jako marketingový ředitel společnosti LMC.

„Žijeme ve velmi komplexním, ale na druhou stranu velmi fragmentovaném marketingovém světě. Naším cílem je tento svět zjednodušit a přinést klientům chytrá, holistická a snadno pochopitelná řešení. Věřím, že můžeme pracovat efektivněji a tohoto cíle dosáhnout pouze díky spolupráci. S novým modelem Publicis One budeme schopni udělat toto všechno a mnohem více. Dle mého názoru tato reorganizace není jen tím nejzajímavějším na restrukturalizaci Publicis Groupe, ale zároveň tím nejzajímavějším, co se děje v celém oboru,“ uvedl Tomáš Varga.

Chief Financial Officer Michal Kurka nastoupil do agentury Lion Communications v březnu 2016 po 16leté kariéře finančního manažera a obchodního partnera. Pracoval v mezinárodním prostředí, kde měl stále širší pole působnosti lokálního i mezinárodního charakteru.

Martina Říhová nastoupila do skupiny v roce 1999, kdy začala pracovat v Leo Burnett Advertising na pozici Strategic Media Director pro ředitele The Coca-Cola Company, prvního místního ředitele této společnosti na trhu. Předtím působila ve společnosti Mediacom. V roce 2002 spustila pobočku společnosti MediaVest v České republice, která za tři roky zečtyřnásobila svou původní velikost. V této době také Říhová úspěšně vedla regionální tendr společnosti Coca-Cola (Polsko, Maďarsko, Slovensko, Pobaltí, Česká republika) a v následujících letech řídila mezinárodní tým Starcom. V roce 2007 byla jmenována CEO společnosti Starcom Mediavest Group, která za jejího vedení získala v loňském roce ocenění Agentura desetiletí v soutěži FLEMA Media Awards.

Chief Marketing Officer Andreas von Loeper je globální expert v oblasti sales a marketingu s širokými zkušenostmi z mnoha významných automobilových značek na všech úrovních prodeje. Kariéru začal jako konzultant managementu ve strategické skupině společnosti Accenture. Poté pracoval na pozici Director of Client Services v německé pobočce společnosti BBDO a následně pomáhal vybudovat celosvětovou síť pro automobily Mercedes-Benz. Později přesídlil do Číny, kde vedl pekingskou pobočku BBDO, a poté působil jako viceprezident ve společnosti DDB China Group. Od října 2014 působí na pozici výkonného ředitele společnosti Fallon Prague a jakožto Chief Client Officer pro globální obchodní aktivity značky Škoda.