Věk se neříká, páprdové

Věk se neříká, hlásá kampaň Dark Side

Věk se neříká, hlásá kampaň Dark Side Zdroj: archiv

Agentura Dark Side spouští s Poradnou pro občanství, občanská a lidská práva kampaň Věk se neříká.

Kampaň upozorňuje na diskriminaci uchazečů o zaměstnání z důvodu věku. Jejím cílem je vytvořit koalici odvážných firem, které se prostřednictvím manifestu na stránkách Veksenerika.cz k projektu veřejně připojí. Zatím to jsou firmy jako Jobs.cz nebo Zásilkovna.

Pro Poradnu pro občanství, občanská a lidská práva realizovala projekt po vítězném tendru agentura Dark Side. Zahrnuje webové stránky, manifest a televizní spot.

Televizní spot v retrostylu 90. let („protože ptát se uchazečů o práci na věk je zkrátka retro,“ vysvětlují autoři kampaně) vznikl v režii Dana Svátka, autorem myšlenky a scénáře je kreativní ředitel Dark Side Jan Havlíček. Jeho protagonistou je herec Jaroslav Plesl z Dejvického divadla. Spot se objeví na obrazovkách České televize, která je další ze společností, jež se k manifestu připojily, a kampaň nasadí pro bono.

Printy se objeví v tramvajích ve větších městech a v digitální podobě i na internetu již v červnu.

„Do naší osvěty jsou kromě veřejnosti a firem zahrnuti i úředníci a úřednice ze Státního úřadu inspekce práce, kteří by měli umět podněty na diskriminaci šetřit a vyhodnocovat,“ dodává Petra Kubálková z Poradny pro občanství, občanská a lidská práva.

Součástí projektu se stane i konference Věk se neříká! Age management v praxi, která proběhne 11. června 2015 v Impact Hubu v Praze a která mimo jiné představí zkušenosti s podobnými problémy v zahraničí.