Veletrh Reklama, Polygraf letos akcentuje obaly

Veletrh Reklama, Polygraf

Veletrh Reklama, Polygraf

Veletrh Reklama, Polygraf, jehož již 19. ročník proběhne od 20. do 22. března v Průmyslovém paláci výstaviště v Praze-Holešovicích, nabídne personalizovanou výrobu obalů, seminář sítotiskové federace FESPA, diskusní panely o e-knihách, webu, marketingu i CI a další doprovodný program.

Projekt Sign Invent!on ukáže trendy ve vizuální komunikaci. LED Arena ve spolupráci se společností Dencop bude průvodcem po světě LED, na „klasickou“ neonovou technologii bude zaměřena Neon Arena.

V bloku „Nové trendy v polygrafii“ shrne Jiří Zápotocký z příbramského X-printu, co přinesl uplynulý rok v digitálním tisku knih a reklamy. Představeno bude vydání Almanachu povídek Literární akademie Josefa Škvoreckého s individualizovanou obálkou, kritizováno bude pokulhávání evropských tiskáren knih za asijskými v zušlechťovacích technologiích.

Konference „Ostře sledovaná data – malé Printforum“ proběhne 22. března od 10.30. Pod garancí Svazu polygrafických podnikatelů a Společnosti tisku se bude věnovat zejména práci s formátem PDF pro dobrý tiskový výsledek.

Seminář sítotiskové federace FESPA představí za účasti evropského sítotiskového „gurua“ Michela Cazy trendy a efekty v sítotisku i digitálním tisku, zejména textilu.

Expozice „Vazba knih rychle a jednoduše – Moje kniha“ představí poloprofesionální výrobu a vazbu personalizovaných knih.

Obaly v nomenklatuře posílily

Novinkou letošního ročníku je posílení role obalů, jak o tom svědčí i změna podtitulu akce na „veletrh médií, reklamy, polygrafie a obalů“. Personalizovanou výrobu obalů představí projekt Můj obal společností Model Obaly a Océ. Výrobce lepenkových obalů Model Obaly na svém stánku vystaví aplikace z praxe, grafikové a obaloví konstruktéři zde ale budou vytvářet i návrhy personalizovaných obalů a v datech je posílat do společného stánku Océ a Canonu o rozloze 140 m2 v levém křídle Průmyslového paláce. Zde budou instalovány UV inkjetová tiskárna Océ Arizona 550 XT a řezací stůl Kongsberg XP 44, které budou vzorky obalů zhotovovat. Ty si pak mohou návštěvníci odnést. Postup výroby obalů zde bude současně promítán na velkoplošné plátno a instruktážně komentován.

Na místě proběhne i půldenní seminář pod názvem Obal prodal, pod záštitou obalového designéra Jana Činčery. Uvidíte zde ukázky dobrých a špatných obalů, představeny budou trendy v obalových materiálech s ohledem na recyklační legislativu, poměr ceny výrobku a obalu, jeho funkční a estetická funkce a obal jako součást marketingové strategie.

Diskusní panely o e-knihách, webu, marketingu i CI

Programový blok „Rok s e-books, rok distribuce“ se bude zabývat například otázkou, zda a jaké e-knihy se vyplatí vydávat, a dalším vývojem papírových knih či elektronických čteček.

Panel „Web a sociální sítě – Zatahování sítí“ se bude věnovat netradičním formám webového marketingu, tvorbě webových stránek, sociálním sítím a dalším tématům.

Panel „Marketingová komunikace přemáhá recesi“ bude pod garancí České marketingové společnosti (ČMS) zkoumat například možnosti vydělat na ekonomické krizi.

Tradiční diskusní panel nad dalším ročníkem výzkumu Postoje české veřejnosti k reklamě bude řešit například závislost důvěryhodnosti reklamy na médiu či product placement.

Diskusní panel „CI Česka – nekonečný příběh“ bude věnován očekávanému státnímu rebrandingu.

Soutěže a další program

Opět zde proběhne vyhlášení výsledků a vystavení účastnických prací soutěží Duhový paprsek, Hvězda 3D reklamy a Kalendář roku, hodnocena bude rovněž soutěž Marketér roku. Chybět nebude ani seminář o soutěži POPAI Student Award či Kulatý stůl Rádia Česko, proběhne i panel „Noviny a časopisy aneb Opět o formě a obsahu“. Podrobnější informace o letošním ročníku veletrhu Reklama, Polygraf naleznete na jeho webových stránkách www.reklama-fair.cz.