VUT moc nežeru

Nejsme jenom šroubkaři

Nejsme jenom šroubkaři

Když se vysoké školy uchýlí k nějaké formě sebepropagace, nemusí to dopadnout dobře.

Nápis „Žeru VUT“ na jablkách je však rozhodně povedenější než kampaň jiné nejmenované univerzity, ve které výzvu „Zvol si správnou vejšku“ doprovází například nevěsta ukazující prstem na nejvyššího z potenciálních manželů, nebo dívka vybírající si střevíčky podle velikosti podpatku (ano, toto je kritérium, podle kterého by se studenti měli rozhodovat!). Je lepší než kreativní koncept další vysoké školy, podle kterého byste měli „zamířit na naši vysokou“ - a ve vizuálu, světe div se, chudák srnec v hledáčku myslivecké pušky.

To, že je něco lepší než něco jiného, však neznamená, že je to dobré. Technologie, prostřednictvím které na jablkách vznikl nápis ŽERU VUT, je poměrně netradiční, navíc ovoce jako propagační dárek přijde po náročném Dni otevřených dveří k chuti. Přes to všechno mi zvolený způsob komunikace připadá poněkud dětinský a skoro až nehodný lidí s vysokým IQ , budoucí elity národa.

Taky si nejsem jista, zda jablíčka dostatečně reprezentují fakt, že Vysoké učení technické je univerzitou mnoha oborů. Jako že je těch jablek hodně? A proč vlastně jablka? Tento výběr je možné vysvětlit si tak, že vzhledem k tomu, co se o studentech technických oborů říká (nudní patroni, mimoňové, nemoderní ajťáci), vnáší do této problematiky určitou… šťávu. No, nevím. Od VUT jsem čekala víc.

Autorka je Copywriterkou ve společnosti Saatchi & Saatchi