VZP posiluje komunikaci. Hledá reklamní agenturu i mediálku

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Euro Tomas Novak

Všeobecná zdravotní pojišťovna se připravuje na rok 2014 jako na období zásadních změn v komunikaci. Kromě toho, že vypsala několik tendrů na dodávky služeb souvisejících s propagací, plánuje navýšit rozpočet na nákup medií. Zároveň se chystá na aktivní působení na sociálních sítích.

„Vzhledem k vysoké konkurenci na trhu zdravotního pojištění pociťujeme potřebu poměrně výrazně změnit a posílit svou propagaci. Rovněž plánujeme navýšení rozpočtu na nákup mediálních prostor. Celkovou výši rozpočtu v tuto chvíli řešíme, bude se variabilně odvíjet podle aktuálních potřeb v průběhu roku,“ řekl Strategii vedoucí tiskového oddělení VZP Oldřich Tichý. Podle jeho infomrací utratila pojišťovna v roce 2013 za nákup médií 6 656 736 Kč, jisté je, že příští rok bude tato částka vyšší.

VZP, která nemá v tuto chvíli uzavřenu smlouvu s žádnou reklamní agenturou a s žádnou v posledních měsících ani nespolupracovala, zahájila v těchto dnech několik tendrů, které naznačují, že navyšovat se nebude jen mediální rozpočet. Momentálně totiž probíhá výběr reklamní agentury, DTP studia, dodavatele tiskových propagačních materiálů a konzultanta pro oblast nových médií. Podle informací z VZP bude v nejbližších dnech vypsán ještě tendr na nákup médií.

Ve víru tendrů

Výběrové řízení na zajištění reklamních služeb pro přípravu kampaní VZP má uzávěrku 30. ledna 2014. Jeho předpokládaná hodnota je 6 milionů korun a s vítězem bude podepsána smlouva na dva roky. Pojišťovna zároveň hledá dodavatele kreativních a DTP služeb, které budou navazovat na její imagové a produktové kampaně. Rámcová smlouva s jedním účastníkem v hodnotě 7 milionů korun by měla být podepsána na období do konce roku 2016, přihlášky je možné posílat do 4. února. 6. února je zase uzávěrka tendru v hodnotě 14 milionů na výrobu a dodávky tiskových propagačních materiálů a 21. ledna je poslední možnost na získání smlouvy v hodnotě 10 milionů korun na výrobu a dodávku reklamních předmětů.

O změně přístupu ke komunikaci ale asi nejvíce vypovídá poslední z nedávno zahájených výběrových řízení. VZP v něm poptává poradenství a služby v oblasti komunikace a digitálních technologií. Zakázku v hodnotě 3 miliony korun odůvodňuje tak, že chce podchytit a eliminovat negativní vlivy v oblasti nových médií a sociálních sítí, které v záporném i kladném směru ovlivňují dobré jméno pojišťovny. Nová média mají být zároveň používána jako nový marketingový nástroj.