Češi přestávájí mlsat. Výrobce tyčinek Mars se propadl do ztráty 200 milionů, slábnou i další | E15.cz

Češi přestávájí mlsat. Výrobce tyčinek Mars se propadl do ztráty 200 milionů, slábnou i další

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Česká pobočka firmy Mars se loni po jednom roku v zisku znovu dostala do účetní ztráty. Po předloňských 34,7 milionu korun za loňský rok vykázala ztrátu 210,2 milionu korun. Čistý obrat společnosti potom meziročně klesl o 13 procent na 2,07 miliardy korun. Společnost to uvedla ve své výroční zprávě.

Nadnárodní společnost  prodává výrobky například pod značkami Mars, Snickers či Pedigree. "Hlavní příčinou je dopad plošně platných restriktivních opatření jako snížená mobilita obyvatelstva a dočasná změna nákupního chování," píše o snížených tržbách firma.

U krmiv se pak firma snažila přenastavit cenové a investiční strategie, aby zlepšila ziskovost. Firma se dostala do ztráty, jedním z důvodů byl právě pokles tržeb. "Dalším důležitým elementem hospodářského výsledku je účetní amortizace oceňovacího rozdílu k nabytému majetku ve výši 68 milionů korun a amortizace nového oceňovacího rozdílu k nabytému majetku souvisejícího s fúzí ve výši 400 milionů korun," napsala společnost do dokumentu.

Společnost mimo jiné prodává žvýkačky značek Orbit nebo Airwaves nebo omáčky Uncle Ben´s. Podnik loni snížil počet zaměstnanců o 14 na 143. Počet vedoucích zaměstnanců se snížil o jednoho na 22.

Začátky společnosti spadají do roku 1911, kdy ve městě Tacoma ve státě Washington Frank C. Mars vyrobil ve své kuchyni první cukrovinky.

Konkurenčnímu výrobci cukrovinek značky Pedro, firmě The Candy Plus Sweet Factory, meziročně za poslední finanční rok klesl zisk o 33 procent na 102,5 milionu korun. Firma uzavírá účetnictví ke konci března. Výnosy z provozní činnosti klesly o 13 procent na 1,14 miliardy korun.

Zisk dalšího konkurenčního prodejce bonbonů Haribo CZ loni meziročně klesl o 31 procent na 22,9 milionu korun. Tržby firmy za prodej zboží klesly o necelé čtyři miliony  na 269 milionů korun, uvedla dříve společnost. Firma chce letos skončit také v zisku, stále je za Nestlé dvojkou na trhu.

Tržby české pobočky předního světového výrobce cukrovinek Nestlé loni vzrostly zhruba o 100 milionů na 11,5 miliardy korun. Zisk naopak klesl o 100 milionů, tedy zhruba o 17 procent, na 504 milionů.

Konkurenci v podobě Ferrero Česká za 12 měsíců končících loňským srpnem vzrostly tržby o zhruba 18 procent, překonaly tak tři miliardy korun. Zboží za více než dvě miliardy korun se prodalo v Česku, zbytek byl vývoz na Slovensko. Zisk společnost zvýšila skoro o pětinu na 61,95 milionu.

Podívejte se na řemeslnou výrobu čokolády

Navštivte s námi výrobnu řemeslné čokoládovny Jordi's

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newslettery