Když zelená barva není dost zelená. Sprite mění ikonický vzhled lahví, aby zvýšil recyklaci

Nový design lahve Sprite

Nový design lahve Sprite Zdroj: Coca-Cola

Sprite, který patří mezi pět nejpopulárnějších značek slazených nápojů ve světě, bude od prvního srpna nahrazovat své slavné zelené lahve průhlednými. Děje se tak jako součást kampaně World Without Waste alias Svět bez odpadu, kterou vede vlastník nápojáře Coca-Cola. Výměna se letos koná v sedmdesáti státech, ve 47 zemích, především asijských, už proběhla loni.

Na změně designu spolupracuje s Coca-Colou s firmou R3CYCLE, která se zabývá zpracováním použitých plastových lahví. Podle šéfa firmy Juliana Ochoy odebrání barvy zvyšuje kvalitu recyklovaného materiálu. Na rozdíl od zelených PET lahví jsou ty světlé mnohem lépe recyklovatelné. Zelené sice mohou být recyklovány, ale jednak je to finančně náročnější, jednak z nich nemohou být vyrobeny žádné nové lahve.

Spolu se změnou barvy se změní také design lahve, což nápojář vysvětluje potřebou „poskytnout konzistentní a čistý vzhled“. Taková změna vzhledu u historické značky je poměrně netradiční, ovšem A. P. Chaney, vedoucí kreativních strategií ve společnosti Coca-Cola, nepochybuje o správnosti kroku. „Zákazníky změna občas zaskočí, jsme připraveni vyslechnout si jejich názory. Víme ovšem, že to je správná cesta, po které můžeme značku posunout vpřed.

Coca-Cola v minulosti mnohokrát čelila kritice za nedostatečnou ochranu životního prostředí. V roce 2020 byla firma dokonce označena za největšího znečišťovatele planety plasty. Už dva roky předtím nicméně oznámila záměr do roku 2030 recyklovat jednu láhev či plechovku za každý prodaný produkt. 

Kromě Spritu dostanou nový vzhled v Česku nepříliš prodávané nápoje Fresca, Seagram's a Mello Yello. Kromě toho pak bude značka balené vody Dasani využívat pouze recyklované plastové láhve.