Výrobce nápojů Toma vybíral majitele ze tří nabídek

Nápoje značky Toma

Nápoje značky Toma Zdroj: Michaela Szkanderová

Generální ředitel skupiny Mattoni 1873 Alessandro Pasquale
Karlovarské minerální vody založil v roce 1873 karlovarský rodák Heinrich Mattoni
3
Fotogalerie

Lhůta do konce srpna, kterou dal antimonopolní úřad skupině Mattoni 1873 na splnění podmínek pro převzetí české pobočky PepsiCo, se blíží.

Podmínky zahrnují převedení výroby ledového čaje Dobrá voda do závodu Toma, přejmenování výrobku na ledový čaj Toma a přípravu závodu Toma k prodeji. Vážní zájemci o koupi byli podle šéfa skupiny Alessandra Pasqualeho tři. Jejich jména ani jméno kupce však neuvedl.

„Oznámíme to brzy,“ přislíbil. „Nešlo nám o to maximalizovat zisk. Museli jsme se ujistit, že to bude provedeno včas. A bude to někdo, koho bude ÚOHS schopen přijmout a kdo Tomě zajistí budoucnost,“ doplnil.

Tomu označuje hlavní ekonom BH Securities Štěpán Křeček za lukrativní a tržně zajímavou. Její zařazení do portfolia by mohlo dávat ekonomicky smysl třeba Kofole ČeskoSlovensko. „Ta však již má značky Rajec a Jupí, které značce Toma konkurují. To by na trhu mohlo vést ke kanibalizaci, a tedy neoptimálnímu rozložení produktového portfolia,“ dodal Křeček. Kofola na otázky deníku E15 neodpověděla.