PPF zvýšila podíl v německém mediálním obrovi, jehož největším akcionářem je Berlusconi

Skupina PPF navýšila svůj podíl v německé mediální společnosti ProSieben.

Skupina PPF navýšila svůj podíl v německé mediální společnosti ProSieben. Zdroj: E15 Dominik Kučera

Investiční skupina PPF v úterý oznámila, že navýšila svůj vlastnický podíl v německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 z 9,1 procenta na 10,1 procenta. PPF rovněž s firmou zahájila komunikaci ohledně zastoupení jejích akcionářů v dozorčí radě. PPF je už nyní druhým největším podílníkem v ProSieben po společnosti MFE mediálního magnáta a bývalého italského premiéra Silvia Berlusconiho.

„PPF věří, že ProSieben zajistí spravedlivé zastoupení všech akcionářů v dozorčí radě této německé mediální společnosti,“ uvedla česká skupina v tiskové zprávě. Finanční detaily transakce nebyly zveřejněny.

ProSiebenSat.1 je největší soukromou televizní skupinou na německém trhu. Vedle Německa vysílá i v Rakousku a ve Švýcarsku. PPF do této společnosti vstoupila letos v únoru, kdy si v ní pořídila více než devítiprocentní podíl.

Berlusconiho MFE loni v prosinci informovala rakouského regulátora trhu, že získala v ProSiebenSat.1 kontrolní podíl. Úřad reagoval oznámením, že prověří možné dopady transakce na pluralitu mediálního trhu. Berlusconi pak na začátku února vyloučil, že by se MFE chystala podat nabídku na převzetí celé společnosti nebo na spojení s ní. MFE nyní v ProSiebenSat.1 drží podíl necelých 30 procent.

S akciemi ProSiebenSat.1 se obchoduje na burze ve Frankfurtu. Před oznámením zprávy v úterý dopoledne oslabovaly přibližně o jedno procento na 9,25 eura za akcii. 

PPF je na mediálním trhu aktivním hráčem. Central European Media Enterprises, kterou PPF vlastní, provozuje řadu televizních stanic ve střední a jihovýchodní Evropě. V Česku je to TV Nova, na Slovensku například TV Markíza.