„Pokles objemu stavebních prací v České republice kompenzujeme vstupem na zahraniční trhy, kde se postupně daří uplatňovat naše technologie,“ uvedl spolumajitel a generální ředitel firmy Zdeněk Chrdle.
AŽD Praha loni pracovala na zabezpečení železnic například v Turecku, Černé Hoře nebo ve varšavském metru. Podle Chrdleho podíl tržeb ze zahraničí včetně Slovenska přesahuje dvacet procent. Závislost na českém trhu, kde pomalu uvadá stavební ruch na koridorech, chce ale firma dále snižovat.
„Příští rok bychom měli podíl výnosů ze zahraničí zvýšit na čtvrtinu, dalším cílem je třetina,“ uvedl Chrdle. Společnost proto investuje stovky milionů korun do vývoje a přizpůsobení.
Fatální nehoda
AŽD Praha se mediálně zviditelnila v roce 2008, kdy její staniční zabezpečovací zařízení ESA 11 „ztratilo“ vlak, který najel na písek na kolejích. Kvůli tomu pak v Moravanech povolilo vjezd na obsazenou kolej dalšímu vlaku a při nehodě zemřel strojvedoucí. Přestože zařízení plně odpovídalo normám, společnost bezpečnostní mezeru odstranila.