BMW je mezi výrobci luxusních aut největší na světě. Díky vysoké poptávce v Číně se firma dokázala vypořádat i s problémy v západní Evropě, které brzdí růst mnoha firem. Za úspěch vděčí ale především tomu, že se v Číně rychle zvyšuje počet příslušníků střední třídy a bohatých lidí, kteří jsou ochotni utrácet za technologické novinky a kteří si zakládají na tom, aby vlastnili věhlasné značky jako symbol svého postavení.
Tržby BMW se zvýšily o 14 procent na 18,29 miliardy eur. Firma uvedla, že vůbec poprvé se jejím největším trhem stala Čína. Až dosud to byly Spojené státy.
Mohutný růst zisku i tržeb jen podtrhuje, jak velké německé automobilky, včetně konkurentů Daimler a Volkswagen, těží z globální diverzifikace a silného růstu na mladých trzích, převážně v Asii. Zatímco na evropské výrobce pro masový trh, jako je Peugeot, Renault či Fiat, doléhají potíže v eurozóně, prémiové značky v čele s BMW žádné problémy tohoto druhu nemají.
Porsche se daří v doma i v Číně
Úspěch luxusních německých vozů potvrdily i výsledky Porsche. Tržby stouply o 32,4 procenta na tři miliardy eur a firma dodala zákazníkům 30 321 automobilů, o 29 procent více než před rokem.
Z jednotlivých modelů rostl nejvíce odbyt sedanu Panamera, který vykázal nárůst o 58,4 procenta. Nejprodávanějším modelem zůstalo SUV Cayenne, které se na celkovém prodeji firmy podílelo téměř polovinou.
Porsche těžila zejména z růstu čínské poptávky po luxusu a pomohl jí také růst na domácím a americkém trhu.