BMW prý chce do roku 2016 zvýšit prodej na dva miliony aut ročně

BMW

BMW

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2016 zvýšit svůj prodej na dva miliony vozů ročně. Informoval o tom dnes německý časopis Manager Magazin s odvoláním na zdroje z podniku. BMW je největším producentem luxusních automobilů na světě. Loni firma prodala téměř 1,5 milionu vozů.

Generální ředitel BMW Norbert Reithofer podle časopisu předpokládá, že prodej bude pokračovat v růstu i v dalších letech a do roku 2020 vystoupá na 2,5 milionu, nebo dokonce 2,6 milionu vozů ročně. Automobilka se prý kvůli dosažení tohoto cíle zaměří zejména na distribuci nové řady malých vozů.

Reithofer podle časopisu plánuje rovněž otevření nových továren ve východní Evropě, Mexiku či Spojených státech. Jedna z těchto továren by měla mít výrobní kapacitu až 250.000 vozů ročně. Další závody BMW údajně chystá v Rusku a Brazílii.

Mluvčí společnosti se však k informacím časopisu Manager Magazin odmítl vyjádřit a označil je za pouhé spekulace. Poukázal na dřívější Reithoferovo vyjádření, podle kterého by měl roční prodej překročit dvoumilionovou hranici do roku 2020, napsala agentura Reuters.

Reithofer minulý měsíc uvedl, že automobilka BMW uvažuje o výstavbě dalších továren mimo Evropu, díky kterým by mohla lépe těžit z rychlého růstu poptávky na trzích v Asii a Latinské Americe.