BMW sází na Ameriku. Plánuje tam postavit druhou továrnu

Továrna BMW v americkém Spartanburgu

Továrna BMW v americkém Spartanburgu Zdroj: BMW

Německá automobilka BMW chce reagovat na rostoucí poptávku po svých vozech v severní Americe. Největší výrobce luxusních aut na světě zde prý plánuje postavit druhý výrobní závod. Do stávající továrny v Jižní Karolíně navíc investuje až miliardu dolarů.

Definitivní rozhodnutí by mělo padnout v nejbližších měsících, uvedl člen představenstva BMW AG pro oblast výroby Harald Krüger. „Na severoamerickém kontinentu máme určitě potenciál k růstu,“ řekl agentuře Bloomberg.

BMW prozatím zužuje seznam míst, která by byla pro novou továrnu nejvhodnější. Mezi nimi jsou prý i dvě lokality v Mexiku. Nová továrna by se měla zaměřovat především na nejprodávanější trojkovou řadu BMW, jak uvedl zdroj obeznámený s interními jednáními. „V rámci naší dlouhodobé strategie růstu hledáme neustále vhodné lokality pro budoucí výrobu,“ uvedl v této souvislosti mluvčí BMW Mathias Schmidt.

Aktuální plány v podstatě potvrzují dřívější slova generálního ředitele automobilky Norberta Reithofera, který prohlásil, že další továrna v Americe bude pro BMW nezbytná, pokud má odrazit globální expanzi konkurenčních koncernů Volkswagen a Daimler.

Sázka na americký trh: miliardová investice do továrny

Zájem o americký trh je u BMW vidět už delší dobu. Automobilka před měsícem ohlásila plán utratit do roku 2016 až miliardu dolarů do rozšíření provozu v Jižní Karolíně.

Díky investici se továrna ve zdejším městě Spartanburg stane největší továrnou BMW na světě. Značka chce snížit svou závislost na oslabených evropských trzích, které se loni na tržbách podílely 44 procenty.

BMW hlásí za březen rekordní prodeje
Automobilce BMW stoupl v březnu prodej o 11,3 procenta na 212 908 vozů. Vůbec poprvé měsíční prodej automobilky překonal hranici 200 tisíc vozů, hlavně díky zájmu o sportovní užitkové vozy. Poptávka rostla ve všech regionech, oznámila automobilka. Údaje o prodeji zahrnují značky BMW, Mini a Rolls-Royce.
Za celé první čtvrtletí se prodej zvýšil o 8,7 procenta 487 024 vozů. BMW si tak udržela náskok před konkurenční firmou Audi s koncernu Volkswagen, která v prvním čtvrtletí prodala 412 850 vozů. „Je to poprvé v historii firmy, kdy jsme v jednom měsíci dodali zákazníkům více než 200 000 vozů,“ uvedl člen představenstva automobilky, který má na starosti prodej a marketing, Ian Robertson. „Zvlášť vysoký byl prodej našeho modelu BMW X,“ dodal.
Za celé čtvrtletí rostl nejrychleji prodej automobilky v Asii, a to o 21,8 procenta. V Americe se zvýšil o 3,4 procenta a v Evropě o 3,3 procenta. Pomalejší byl růst na domácím, německém trhu, kde prodej stoupl jen o půl procenta, napsaly agentury DPA a Reuters.