BMW sází na Expanzi v Číně. Bude to její dominantní trh

BMW 5, ilustrační foto

BMW 5, ilustrační foto Zdroj: BMW

Automobilka BMW počítá s tím, že se letos jejím největším trhem stane Čína, tam počet autosalonů překoná čtyři stovky. Zatím byl o luxusní vozy BMW největší zájem v USA.

Pololetní dodávky bavorských automobilů na čínský trh již překonaly poptávku v USA. „Je pravděpodobné, že prodej za celý rok v Číně vzroste o 10 procent ,“ řekl Karsten Engel, šéf firmy BMW v Číně. Novým tahákem na Čínském trhu se stává sedan BMW páté řady.

„Zájem o naše vozy bude sílit zejména v menších městech, poptávka roste zejména v západní oblasti Číny,“ řekl Engel pro agenturu Bloomberg. O obrovském růstovém potenciálu například svědčí fakt, že v Číně je sto milionových měst v nichž zatím nemá žádná luxusní automobilka své zastoupení. Hlad po drahých automobilech v těchto městech potvrzují i čínské průzkumy. Z nich vychází, že v příštích dvanácti měsících bude 68 procent poptávky pocházet z menších měst se zhruba milionem obyvatel.

V luxusním segmentu automobilů BMW v Číně vládne. V posledních třech letech jeho prodeje vzrostly o 40 procent. Pro srovnání prodej vozů Audi vzrostl o procent třicet. O svůj čínský úspěch se mnichovská firma nebojí. „BMW není znepokojena zvýšeným tlakem prémiových značek, jako Cadillac od GM, či Jaguar Land Rover od Tata, kterým se na asijském trhu rovněž velmi daří. Automobilka BMW má pro Čínu jasný plán.

„Jak budovat růst v Číně víme naprosto přesně,“ řekl Engel. BMW růstový program zaměří na rozšíření sítě prodejců v čínských provinciích. Nových autosalonů chce společnost letos otevřít přes šedesát a pokrýt tak všechny čínské provincie. Loni distribuční síť BMW v zemi čítala celkem 360 prodejen.