Děčínská hliníkárna rozjela novou linku, přesto má vyprodáno
Mnohokrát proklamovaná krize evropského automobilového průmyslu dopadla jen na někoho, například výrobci aut vyšších kategorií ji zdaleka tak nepocítili a právě z jejich řad se podle ředitele závodu Jiřího Palmy rekrutují koncoví zákazníci děčínské hliníkárny.
„Už od roku 2011 pociťujeme silný nárůst poptávky, na který jsme museli reagovat,“ zdůvodnil pro E15.cz spuštění linky Jiří Palma. Constellium podle něj zásobuje hliníkovými trubkami a tyčemi výrobce autodílů, kteří dodávají komponenty třeba pro BMW nebo Audi.
Vyprodaná kapacita
Linku podnik, jehož tržby přesahují 4,5 miliardy korun, nainstaloval v loňském roce a letos ji rozjel na plný výkon. „Investice přišla v pravý čas, navzdory zvýšení produkce už teď máme většinu naší kapacity vyprodanou,“ zdůraznil Jiří Palma.
Firmě pomáhá i nejnovější trend, kdy automobilky kvůli snižování emisí a spotřeby paliva osekávají váhu vozidel. Používají proto co nejlehčí materiály, mezi něž patří i vysoce pevnostní hliníkové slitiny.
Nové zařízení sestává z tavírny na recyklaci hliníkových odpadů od vlastních zákazníků a z lisovací linky. Celkovou kapacitu závodu zvedlo o 20 procent na 60 tisíc tun lisovaných hliníkových polotovarů ročně a pomohlo vytvořit pět desítek pracovních míst. Celkem podnik zaměstnává kolem 650 lidí.
Constellium Extrusions Děčín |
---|
Hliníkárna, která se nyní jmenuje Constellium Extrusions Děčín, vznikla už před více než sto lety, později byla přejmenovaná na Kovohutě Děčín. Po roce 1989 se továrna přes různé zahraniční vlastníky stala nakonec součástí francouzské firmy Constellium. Hliníkárna loni vykázala tržby přes 4,5 miliardy korun a čistý zisk 305 milionů. Primárně zásobuje subdodavatele velkých automobilek, které v souladu s nejnovějšími trendy dbají na váhu vozidel a používají proto co nejlehčí materiály, mezi něž patří i pevné hliníkové slitiny. |
Co nová linka vyrábí |
Nové zařízení lisuje vysokopevnostní hliníkové trubky, tyče a profily, z nichž odběratelé děčínské firmy vyrábějí komponenty pro podvozkové díly, nosné konstrukce motorů nebo silentbloky. Slitinové výlisky z Děčína je možné nalézt i v bezpečnostních systémech automobilů, jako jsou brzdové systémy ABS a ESP či aktivační systémy airbagů, výrobky z vysoce pevnostních tyčí jsou například součástí moderních automatických převodovek. |