Dr. Max, lídr prodeje léků v Česku, loni poprvé vydělal přes dvě miliardy

Lékárna Dr. Max

Lékárna Dr. Max Zdroj: Profimedia

Ondřej Souček

Tuzemská lékárenská jednička Česká lékárna holding, kterou veřejnost zná pod značkou Dr. Max, loni opět dosáhla rekordních výsledků. Tržby jí vzrostly o zhruba deset procent na 27,3 miliardy korun, a provozní zisk (EBITDA) povyskočil dokonce o pětinu, na 2,05 miliardy korun. Společnost ze skupiny Penta Investments letos v Česku otevřela také už 500. lékárnu. Píše o tom v nově zveřejněné výroční zprávě.

Firmě se dařilo jak v kamenných prodejnách, tak v online prostředí, kde se z ní po finančním vrávorání Pilulky stává čím dál jednoznačnější lídr. E-shop Dr. Maxe loni vykázal tržby kolem 2,5 miliardy korun a na celkovém obratu volně prodejných léků se tak podílel 22 procenty. „Loni to byla asi pětina a ještě před pěti lety to bylo jen deset procent,“ komentuje výsledky mluvčí společnosti Michal Petrof s tím, že Dr.Max v české e-commerce obhospodařuje zhruba 40 procent trhu.

Produkty ve volném prodeji vygenerovaly celkem kolem 12 miliard korun. Zbytek obratu tvořily léky na předpis, které mají regulovanou cenu a lze je pořídit jen v kamenných lékárnách. Právě léky na předpis, a zejména antibiotika ale na loňském výsledku zanechávají černou kaňku. V posledním roce totiž ve všech tuzemských lékárnách, nejen těch se značkou Dr. Max, pravidelně chyběly. Podle České lékárenské se situace postupně vrátila k normálu, byť ještě není zcela vyřešena.

Chystá se online tržiště léků

Pro další růst firmy je podle společnosti klíčový už zmíněný online kanál. Jak ale naznačil šéf českého Dr. Maxe Jan Žák, i v tomto prostředí se začínají objevovat limity. Firma sice v posledních letech masivně investuje do automatizace a zvýšení kapacity svých logistických skladů, jejich další rozšíření by však už nemuselo být efektivní. 

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!