Export a nealko pivo vytáhly zisk Prazdroje na 3,6 miliardy

Jelínkovi, hospody, pivo, pivnice

Jelínkovi, hospody, pivo, pivnice

Plzeňský Prazdroj vykázal za poslední účetní období zisk před zdaněním ve výši 3,64 miliardy korun. Meziročně jde o pětiprocentní nárůst. Firmě mimo jiné pomohl rekordní export a stále sílící obliba nealkoholického piva.

„Situace na trhu s pivem v uplynulém fiskálním roce nebyla vůbec jednoduchá a byla výrazně ovlivněna nepříznivým počasím. Mimořádně chladné jarní měsíce a červnové povodně na mnoha místech republiky poznamenaly celkovou domácí spotřebu piva,“ hodnotí poptávku šéf pivovaru Paolo Lanzarotti.

Pivní poptávka byla podle něj navíc ovlivněna také nižší chutí obyvatel utrácet a tedy snahou více šetřit. Nárůst zisku o pět procent je proto ještě o to cennější.

Rekordní export

„Pětiprocentního zlepšení se podařilo dosáhnout i díky inovacích v produktové nabídce, ale také našemu velkému zaměření na akce pro zákazníky,“ řekla mluvčí firmy Kateřina Krásová. Přes mírný pokles celého pivního trhu posílil Prazdroj prodej prémiových značek a díky pokračujícímu trendu zdravého a aktivního životního stylu rostl zájem o nealkoholické pivo Birell.

Firma, do níž patří kromě značky Pilsner Urquell také Gambrinus, Velkopopovický kozel nebo Radegast, už dříve oznámila, že loni prodala v České republice a na zhruba 50 zahraničních trzích téměř 9,7 milionu hektolitrů piva. Meziročně jde o dvouprocentní pokles. Největší český pivovar ale loni zaznamenal rekordní export, a to 1,114 milionu hektolitrů piva, což je meziročně o pět procent víc. Příjmy z hlavních činností dosáhly více než 13 miliard.