Huť Liberty Steel má novou zakázku, nechala si kvůli ní postavit nejdelší tatru na světě
Ostravské hutě Liberty Steel mají nový úkol. Z Lucemburska se do severovýchodního koutu Česka v rámci koncernu přesunula výroba závistových tyčí. Manipulace s nimi vyžaduje speciální techniku. Proto si huť zadala stavbu speciálního vozidla. Výsledkem je nejdelší automobil se znakem Tatra, jaký byl kdy vyroben.
Automobilka Tatra se v posledních letech zaměřuje na speciální zakázky, když svá vozidla výrazně upravuje pro potřeby svých klientů. Výsledkem jsou tak mnohdy opravdu speciální přestavby, sloužící pro jedinečné úkoly. Nejnovějším takovým dílem je vozidlo Tatra postavené pro hutní podnik Liberty Steel Ostrava.
Vozidlo využívající podvozek Tatra se totiž stalo nejdelším automobilem v historii této automobilky. Unikátní vůz totiž na délku měří neskutečných 25,3 metru, což souvisí se specifickými potřebami jeho odběratele. Liberty Steel Ostrava si jej totiž objednala pro převoz extrémně dlouhého nákladu, především závitových tyčí, a to kvůli přesunu konečného zpracování závitových tyčí a jejich příslušenství z Lucemburska do Ostravy.
„Tatry jsou tradičně považovány za vozidla do těžkého terénu, ale v tomto případě se využila jiná jejich unikátní vlastnost: Možnost sestavit podvozek pro extrémně dlouhý náklad. Liberty Steel Ostrava jako jeden z nejvýznamnějších metalurgických podniků v ČR je pro nás cenou zákaznickou referencí a nový vůz je příkladem, že tatrovky se hodí skutečně pro nejrůznější role,“ říká ke vzniku vozidla Kamil Košťál, marketingový ředitel automobilky Tatra.