Největší jihokorejský výrobce automobilů Hyundai Motor Group hodlá do roku 2025 vynaložit v přepočtu 810 miliard korun do technologií mobility a strategických investic. Chce tak dohnat náskok konkurentů ve vývoji samořízených aut. Plán podle automobilky zahrnuje vývoj autonomních a elektrických aut, stejně jako vozů propojených s internetem.
Na konci září Hyundai oznámil investici 37,5 miliardy korun do společného podniku na vývoj technologií pro samořízená auta s firmou Aptiv.
Automobilka dostane také finanční podporu od jihokorejské vlády, která v úterý oznámila, že technologii autonomních vozů podpoří v letech 2021 až 2027 částkou 1,7 bilionu wonů. Vláda očekává, že Hyundai spustí služby na celostátní úrovni v oblasti plně autonomních vozů pro zákazníky s vozovým parkem do roku 2024 a pro širokou veřejnost do roku 2027.
Zmíněná vládní investice je součástí programu pro automobily budoucnosti. Jižní Korea podle vlády zaostává ve vývoji softwaru a klíčových součástek, například senzorů a čipů. Vedle zmíněných položek chce vláda investovat i do infrastruktury pro vozy budoucnosti.
Regulační a právní rámec, který má zajistit bezpečnost autonomních vozů, chce Jižní Korea připravit do roku 2024.
O rok později má jihokorejská vláda v plánu zavést obdobná pravidla pro předvádění létajících aut. Huyndai se podle vedení automobilky chystá vyvíjet létající vozy, které chce uvést do prodeje před nejpokročilejšími samořízenými auty.
Jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii je závod v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Zaměstnává asi 3300 lidí, dalších 8700 zaměstnanců pracuje u subdodavatelů. Loni automobilka vytvořila zisk 7,22 miliardy korun, meziročně o 531 milionů korun více. Tržby se ale o 7,4 miliardy korun snížily a dosáhly 129,26 miliardy korun. Loni firma vyrobila přes 340 tisíc aut, letošní plán je 318 tisíc vozů.