Japonská automobilka Toyota loni do výzkumu vložila 9,9 miliardy dolarů a svůj rozpočet z roku 2010 tak navýšila o 16,5 procenta. Za ní v žebříčku následovaly švýcarské farmaceutické firmy Novartis a Roche, které investovaly o 300, respektive 500 milionů dolarů méně.
Zatímco ale Toyota do vývoje vložila 4,2 procenta svých tržeb, výrobci na výzkum obětují poměrně více. Novartis 16,4 procenta a Roche 19,6 procenta, vůbec největší díl tržeb ze všech srovnávaných firem.
Umístění 2011/2010 | Firma | Investice do vývoje (v miliardách dolarů) | Změna oproti roku 2010 (v %) | Podíl z tržeb (v %) |
---|---|---|---|---|
1/6 | Toyota | 9,9 | 16,5 | 4,2 |
2/3 | Novartis | 9,6 | 5,5 | 16,4 |
3/1 | Roche | 9,4 | -2,1 | 19,6 |
4/2 | Pfizer | 9,1 | -3,2 | 13,5 |
5/4 | Microsoft | 9 | 3,4 | 12,9 |
6/7 | Samsung | 9 | 13,9 | 6 |
7/5 | Merck | 8,5 | -1,2 | 17,6 |
8/11 | Intel | 8,4 | 27,3 | 15,5 |
9/9 | General Motors | 8,1 | 15,7 | 5,4 |
10/8 | Nokia | 7,8 | 0 | 14,5 |
Prvních 20 firem | 153,6 | 9,9 | 8,3 |
Zdroj: Booz & Company
Vysoké částky investují i technologické společnosti. Microsoft loni za vývoj utratil rovných devět miliard dolarů a skončil na pátém místě, jen těsně následovaný Samsungem. Devátý skončil Intel, který vydal 8,1 miliardy, a první desítku uzavírá Nikia s investicemi do vývoje ve výši 7,8 miliardy dolarů.
Celkově prvních dvacet firem srovnání loni investovalo 153,6 miliardy dolarů. To je o 9,9 procenta více, než v roce 2010. Průměrně firma z první dvacítky na výzkum obětovala 8,3 procenta tržeb.