Íránský trh pomohl francouzským automobilům. V Evropě a Číně se jim tolik nedaří
Francouzská automobilová skupina PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí zvýšila celosvětový odbyt o 2,3 procenta na 1,58 milionu aut. Pomohl jí formální návrat na íránský trh, prodej v Evropě se naopak snížil a v poklesu pokračoval také odbyt v Číně.
Výrobce vozů Peugeot, Citroen a DS, který se před nedávnem dohodl s americkou General Motors na převzetí automobilky Opel, v prvním pololetí loňského roku prodal 1,54 milionu aut.
Potíže se prohloubily v Číně, kde prodej spadl o 49 procent na 152.380 automobilů. Nejhůře si tam vedla značka Citroën, jejíž odbyt se propadl o 63 procent. "Na ostatních trzích naši síť restrukturalizujeme a globální prodej značky Citroën stoupá," poznamenala představitelka firmy Linda Jacksonová.
Skupině PSA se ale nedaří ani v Evropě, což je pro ni domácí trh a také největší odbytiště. Prodej v pololetí klesl o 1,9 procenta na 1,04 milionu vozů. Na evropském trhu si nejhůře vedla značka DS, jejíž odbyt se propadl o 45 procent.
Světlým bodem je návrat na íránský trh, díky němuž se prodej v oblasti Blízkého východu a Afriky v prvním pololetí ztrojnásobil na 277.971 vozů. Mimo tento region odbyt PSA o 11 procent klesl.
PSA v České republice provozuje společně s japonskou Toyotou kolínskou automobilku TPCA. Výrobní závod má také na Slovensku.