Kofole se daří, nápojáři stouply tržby i zisk | E15.cz

Kofole se daří, nápojáři stouply tržby i zisk

Kofole se daří, nápojáři stouply tržby i zisk
Kofola
• 
ZDROJ: profimedia.cz

ČTK

Nápojářské skupině Kofola vzrostly za tři čtvrtletí meziročně tržby o 2,3 procenta na 5,48 miliardy korun. Provozní zisk (EBIT) stoupl Kofole o 39 procent na 423,6 milionu korun a ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) o 18,2 procenta na 834,2 milionu korun, oznámila Kofola.

"V srpnu tržby poprvé v historii překročily měsíční miliardovou hranici prodejů," uvedla firma. Bez započtení polského trhu by růst tržeb skupiny od letošního ledna do září činil celých sedm procent.

Generální ředitel skupiny Kofola Jannis Samaras uvedl, že k růstu Kofole pomohlo i počasí, ale největší radost má z růstu tržních podílů v segmentu hotelnictví a gastronomických provozů. "Daří se nám plnit plány a cíle. Sezonu hodnotím jako mimořádně úspěšnou," uvedl Samaras.

Na českém trhu skupina meziročně navýšila tržby o 10,1 procenta, přičemž Češi tradičně nejvíce kupovali značky Kofola, Rauch a Vinea. Na slovenském trhu narostly Kofole tržby o tři procenta a nejvýrazněji se na nich podílela značka Rajec. V adriatickém regionu tržby skupiny meziročně stouply o 5,2 procenta.

"Tržby nejrychleji rostoucí značky v portfoliu Kofoly, značky UGO, narostly prostřednictvím 79 freshbarů a salaterií o 15,6 procenta," uvedla firma.

Coca-Cola chce vyrábět zdravé nápoje s obsahem marihuany

Samaras, který dosud řídil jak celou skupinu Kofola, tak přímo české a slovenské aktivity, se rozhodl zůstat pouze na pozici ředitele skupiny. Novým generálním ředitelem Kofoly ČeskoSlovensko se stal dosavadní finanční ředitel Daniel Buryš. Na post finančního ředitele postoupil Pavel Jakubík, který již deset let působil v Kofole jako finanční manažer a člen dozorčí rady.

"Daniel Buryš se bude věnovat naší nejvýznamnější entitě a dá jí veškerou pozornost, kterou si zaslouží. Díky této změně získám prostor soustředit se na budoucnost a směrování celé skupiny. Čekají nás velké výzvy a je třeba se na ně co nejlépe připravit," uvedl Samaras.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má osm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří kromě Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

Komentář Julie Urbišové: Povolební kvas si žádá oběti

Autor: ČTK
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud