Kolínská TPCA loni vyrobila 185 tisíc aut, v Česku jich prodala osm set

Citroen C1 na výrobní lince kolínské automobilky

Citroen C1 na výrobní lince kolínské automobilky Zdroj: TPCA

Výroba tuzemské automobilky TPCA loni klesla meziročně o bezmála 14 procent na 185 tisíc vozů. Z portfolia firmy, která u Kolína montuje miniauta značek Toyota, Peugeot a Citroën, se nejvíc prodával model Toyota Aygo. Skoro 30 procent své produkce firma exportovala do Velké Británie.

„V České republice si zakoupilo vozy z TPCA celkem 800 zákazníků, to je o 0,4 procenta méně než ve velmi úspěšném roce 2012,“ řekl ČTK mluvčí automobilky Radek Kňava.

Nejvíc aut, přes 51 tisíc, společnost dodala zákazníkům ve Velké Británii. Druhou zemí s největším exportem byla Francie, kde TPCA prodala 28 546 vozů. Následovalo Nizozemsko s 25 080 vozy, čtvrtou příčku si připsala Itálie, kde se loni prodalo 21 067 aut. Pětici zemí uzavírá Německo s prodanými 16 312 vozy.

Vede Toyota Aygo, Peugeot ztrácí

Celkově nejprodávanějším modelem byla loni Toyota Aygo, následovaná modelem značky Citroën C1, nejhůř se prodával Peugeot 107. „Největší podíl byl připsán výrobě vozů v pětidveřovém provedení, třídveřová verze modelů měla 20,5procentní podíl kolínské produkce osobních vozů,“ doplnil Kňava.

Kolínská miniauta se nejvíce prodávala v bílém provedení, těch se prodalo asi 30 procent. Druhým nejčastějším odstínem byla červená, třetím černá.

Nové modely firma představí v březnu

V automobilce TPCA, která připravuje novou generaci malých městských vozů, pracuje přes tři tisíce lidí. Nové modely by měla firma představit podle informací ČTK na autosalonu v Ženevě na začátku března.

V roce 2012 automobilce meziročně klesl zisk před zdaněním o 50 milionů na 320 milionů korun. Z TPCA v roce 2012 vyjelo 215 tisíc aut, což bylo meziročně o pětinu méně. Tržby společnosti v roce 2012 meziročně klesly o 14 procent na více než 34,1 miliardy korun.

Druhá středočeská automobilka, mladoboleslavská Škoda Auto, dodala zákazníkům v loňském roce 920 800 aut, což je meziročně o dvě procenta méně. V příštích letech chce Škoda dále růst a do roku 2016 hodlá uvádět v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model.