Konec nafty v renaultech? Výrobce možná opustí vznětové motory

Renault Clio dostal v rámci faceliftu upravený vzhled a motor 1.5 dCi

Renault Clio dostal v rámci faceliftu upravený vzhled a motor 1.5 dCi

Renault opět přetváří historii s novým modelem Espace
Renault opět přetváří historii s novým modelem Espace
Renault opět přetváří historii s novým modelem Espace
Renault opět přetváří historii s novým modelem Espace
Renault opět přetváří historii s novým modelem Espace
5
Fotogalerie
Renault, jeden z nejvýznamnějších evropských výrobců automobilů, do svých vozů možná nebude v budoucnu dodávat naftové motory. Podle interních informací, které získala agentura Reuters, tuto variantu na červencové schůzi svým kolegům představil Thierry Bolloré, člen nejužšího vedení společnosti.

Emisní skandál Volkswagenu, nízká cena ropy a čím dál efektivnější benzinové motory. To vše by mohly být pro Renault důvody, proč skoncovat s léty oblíbenou technologií. Tím hlavním argumentem, který hovoří proti budoucnosti dieselů, jsou však podle agentury Reuters nové emisní limity. „Přizpůsobování se novým standardům a limitům může rapidně zvýšit náklady na vývoj dieselové technologie. Dokonce tolik, že vznětové motory budeme muset stáhnout z trhu,“ řekl podle účastníků jednání Bolloré.

Podobně se v minulosti k situaci v automobilovém průmyslu vyjádřilo také vedení Volkswagenu, podle něj by měla společnost také zvážit, zda se jí vyplatí investovat do vývoje stále ekologičtějších vznětových agregátů.

Představení nového Renaultu Espace

Tvrzení o ukončení produkce dieselových motorů mohou být značně odvážná, obzvlášť v době, kdy automobily se vznětovými motory tvoří 61 procent evropských prodejů Renaultu. Otázkou však zůstává, jak se technologie uplatní v dalších letech. Budoucnost totiž podle automobilek patří elektromobilně, dokonce samotný Renault má vlastní divizi elektrických aut s názvem Z.E.

V průběhu let se obliba dieselových aut snižuje, v poslední době hlavně kvůli . Nejvíce se nižší zájem projevuje v segmentu malých automobilů, do kterého patří například Renault Clio, Škoda Fabia nebo VW Polo. V letošním prvním pololetí zažil segment ve Francii meziroční pokles sedm procent. Vznětové motory například automobilky již téměř nemontují do nejmenších vozidel (například Škoda Citigo), kde by jejich provoz byl značně neekonomický.

Nová emisní norma vejde v platnost již v příštích dvou letech, další zpřísnění chystá Evropská unie na začátek nové dekády. Ve Francii robněž začnou v horizontu následujících tří let platit nová pravidla ohledně technické kontroly vozidel, která se více zaměří na vypouštění emisí automobilu. Všechny tyto faktory tak v budoucnu značně ovlivní rozhodování automobilek o tom, jaké motory do svých vozů zvolí. A vliv na tom nepochybně bude mít také technický pokrok a zdokonalování ostatních druhů pohonů.

V České republice prodal Renault od letošního ledna do srpna 6284 vozů, je tak šestou nejprodávanější značkou v zemi, těsně za sesterskou Dacií.