Lada končí v západní Evropě, na vině jsou přísné emisní normy. Němečtí prodejci za ni ale bojují

Lada Autohaus

Lada Autohaus Zdroj: harry_nl

Lada Vesta SW Cross
Lada Vesta SW Cross
Lada Vesta SW Cross
Lada Vesta SW Cross
5
Fotogalerie

Nové emisní normy způsobily velkou rošádu v nabídce automobilek na trzích Evropské unie. Kvůli přísným limitům končí s prodeji v západní Evropě také ruská automobilka Lada. Přízpůsobit se novým normám by pro ni bylo příliš nákladné. Němečtí prodejci značky však přichází s peticí, v níž žádají její zachování v EU.

Automobilka Lada se v posledních letech primárně zaměřuje na domácí ruský trh, přesto nadále oficiálně působila také na vybraných trzích západní Evropy, konkrétně třeba v Německu, kde pořád relativně úspěšně nabízela třeba legendární offroad 4x4, známý též jako Niva. Loni však oznámila, že se z trhů Evropské unie rozhodla stáhnout. Místní dealeři jsou však proti.

Konec v Evropské unii značka vysvětluje přísnými emisními normami, respektive náklady související s jejich splněním. Nejde jen o nutnost vyspělejší techniky pod kapotou, ale také další náklady, jako je třeba poplatek za schválení malé série vozidel. Vedení Lady tak rozhodlo, že vzhledem k nízkým maržím se přizpůsobovat její auta podmínkám Evropské unie už nevyplatí. Zvlášť když je tu navíc konkurence z vlastní alianční stáje, v podobě Dacie, která rovněž patří pod křídla aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.

Ozvaly se však hlasy, které s krokem výrobce z Toljatti nesouhlasí, žádají, aby prodej jeho automobilů v Evropské unii pokračoval. V čele těchto hlasů je německé zastoupení Lady, které dokonce vytvořilo petici za zachování Lady v EU. Dosud ji podepsalo přes 1 500 osob.

Pokračování článku čtete na webu Auto.cz