Mercedes-Benz Unimog slaví 70 let. Prohlédněte si jeho historii v obrazech
Universal-Motor-Gerät, neboli Unimog se začal rodit ještě před koncem druhé světové války, ale jeho první prototyp se dal do pohybu vlastní silou až v říjnu roku 1946.
Unimog byl od počátku vyvíjen jako univerzální motorové vozidlo, které mělo najít své využití především v zemědělství, ale nakonec se stal zdatným pomocníkem i ve stavebnictví, komunálních službách, u železnice či na letištích a své uplatnění našel i u hasičů, záchranářů, v armádě a dokonce i v motoristickém sportu.
Otcem tohoto úspěšného užitkového vozidla byl Albert Friedrich, který byl řadu let vedoucím vývojem leteckých motorů u Daimler-Benz. Právě tento muž se po skončení druhé světové války pustil do vývoje univerzálního motorového vozidla pro zemědělce, na němž s ním mimo jiné spolupracoval Heinrich Rößler, dříve zaměstnaný v konstrukci osobních vozů a motorů Daimler-Benz.
Prohlédněte si obsáhlou fotogalerii
Na výrobu výsledku svého vývoje uzavřel Albert Friedrich smlouvu se společností Erhard & Söhne z Gmündu. Již první prototyp se mohl pochlubit typickými znaky pozdějších sériových modelů včetně krátké přídě, pohonu všech kol a hnacích hřídelí pro pohon nářadí. První pohonnou jednotkou byl zážehový čtyřválec o objemu 1,7 litru a navázala na něj další tři vývojová vozidla, která byla v průběhu roku 1947 vyrobena v Gmündu.
Co také vyrábí, nebo připravuje automobilka Mercedes