Miliardář Vítek opatrně dávkuje investice do Chuchle

Velká Chuchle

Velká Chuchle Zdroj: profimedia.cz

Ilustrační foto. Dostihy ve Velké Chuchli.
Ilustrační foto. Dostihy ve Velké Chuchli.
Ilustrační foto. Dostihy ve Velké Chuchli.
Ilustrační foto. Dostihy ve Velké Chuchli.
Ilustrační foto. Dostihy ve Velké Chuchli.
7
Fotogalerie

Cíl vrátit dostihové závodiště Velká Chuchle mezi světovou elitu by vyžadoval stovky milionů korun. V příštím roce chce rodina byznysmena Radovana Vítka vložit do areálu třicet milionů.

Ředitel dostihového závodiště Velká Chuchle Martin Pecka v červnu avizoval investice v řádu stovek milionů korun. Skutečnost je taková, že rodina miliardáře Radovana Vítkova do závodiště během letošní sezony investovala dvanáct milionů korun. V příštím roce by to mělo být třicet milionů korun.

„Manželé Vítkovi jsou schopni a ochotni do areálu časem investovat stovky milionů korun. Nynější oznámené investice ale půjdou hlavně do provozu,“ říká Pecka.

Hlavní brzdou investic jsou problémy s pozemky. Z celkové rozlohy 500 tisíc metrů čtverečních jich kolem devadesáti procent vlastní stát prostřednictvím firmy Dostihové závodiště Praha, která je v likvidaci. Zbytek patří společnosti Turf Praha, v níž Vítkova rodina vlastní od konce loňského roku většinový podíl.

Likvidátor státní firmy Rostislav Pecháček má podle deníku HN možnost uspořádat veřejnou dražbu, což prý neplánuje, nebo pozemky se souhlasem ministerstev financí a zemědělství přímo prodat. „Samozřejmě jednáme se státem o případném odkupu nebo řešení situace. Teprve potom může být připravován projekt a provedeny investice do celého nového areálu,“ říká Pecka.

Na závodišti příští rok vznikne parkurové kolbiště o ploše šesti tisíc metrů čtverečních, což umožní pořádat parkurové závody. Ty se tam mají v příštím roce uskutečnit čtyřikrát. Koně tam budou zdolávat překážky vysoké až 145 centimetrů, přes které se skáče také na mistrovství České republiky. Podle Pecky je to ale jen prozatímní řešení než bude postaven nový areál.

„Vzhledem k tomu, že se pohybujeme na území uvnitř dostihové dráhy, které je považováno za rizikové při povodních, a jsme na hranici aktivní průtočné zóny, bude veškerá infrastruktura řešena pomocí mobilní tribuny, kontejnerové věže rozhodčích a tak dále. I takové provizorní provedení dnes odpovídá vysokým standardům,“ říká Pecka.