Nejcennější značkou auta je Toyota, Škodě patří 45. místo

Nová Toyota Aygo na ženevské premiéře

Nová Toyota Aygo na ženevské premiéře Zdroj: ctk

Nejhodnotnější automobilovou značkou na světě zůstává japonská Toyota. Vyplývá to z letošního žebříčku společnosti Brand Finance. Značka Škoda klesla v žebříčku o pět příček na 45. místo, ačkoli její hodnota stoupla o osm procent na téměř dvě miliardy dolarů (zhruba 40 miliard korun).

Hodnota značky Toyota vzrostla o více než třetinu na téměř 35 miliard dolarů (zhruba 700 miliard korun). Na druhém příčce se umístila značka BMW, za kterou následoval Volkswagen. Do první pětky se probojovaly také značky Mercedes-Benz a Honda, vyplývá z finální zprávy Brand Finance.

Automobilka Toyota Motor loni uhájila postavení největšího světového prodejce automobilů. Prodej zvýšila o dvě procenta na 9,98 milionu vozů, a druhý rok za sebou tak překonala konkurenční výrobce General Motors a Volkswagen. Toyota se loni také stala první automobilkou v historii, jejíž roční produkce pokořila hranici deseti milionů vozů.

Nejcennější automobilové značky
Pozice v roce 2014Pozice v roce 2013ZnačkaHodnota značky v roce 2014 (v miliardách dolarů)Hodnota značka v roce 2013 (v miliardách dolarů)
1. 1. Toyota 34,903 25,979
2. 3. BMW 28,962 23,236
3. 2. Volkswagen 27,062 23,666
4. 4. Mercedes-Benz 24,171 20,298
5. 7. Honda 22,152 16,114
6. 6. Nissan 21,194 17,646
7. 5. Ford 20,236 19,623
8. 8. Porsche 11,370 11,241
9. 9. Hyundai 9,236 8,715
10. 10. Renault 9,010 8,430