Nejcitlivější k životnímu prostředí je automobilka Fiat - Chrysler

Fiat, ilustrační foto

Fiat, ilustrační foto Zdroj: Fiat

Velké překvapení vzbudily výsledky studie Centra automobilového managementu, které se pět let zabývalo vlivem třinácti největších automobilových koncernů na životní prostředí. Jako nejekologičtější v hodnocení zvítězil italsko-americký výrobce Fiat – Chrysler.

Ze studie sice vychází, že jeho produkce je málo inovativní, ale co se výroby týká, nejčistší. Naopak japonské automobilky, které sázejí na ekologické inovace, v produkci emisí svých továren propadly.

Studie, kterou zveřejnil server Welt.de, se zabývá tím, kolik znečišťujících látek automobilka vyprodukuje na výrobu jednoho vozu. To je zhruba pětina toxických emisí, které připadají na následný provoz vozu.

Většina velkých automobilek pracuje na tom, aby svůj vliv na životní prostředí snížily, ale jak vyplynulo ze studie s různými výsledky. Je tak ironií, že zvítězila automobilka, jejíž americká část Chrysler například na spotřebu svých vozů příliš nehledí. Japonské ekoznačky naopak obsadily z hlediska čistoty výroby poslední místa.

Cetrum automobilového managementu zkoumalo takzvané ekologické stopy automobilek od zahájení výroby vozu, až po recyklaci dílů. Za překvapivým vítězem se umístily německé automobilky Volkswagen, BMW a americký General Motors.