Německé automobilky se stávají obětí vlastního úspěchu | E15.cz

Německé automobilky se stávají obětí vlastního úspěchu

nos

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Němečtí výrobci prémiových značek automobilů ve velkém měřítku expandují. Stále více vozů BMW, Mercedes, nebo Audi , které se prohánějí po světových silnicích ale představuje velké riziko pro zachování exkluzivity zmíněných značek.

Chřadnoucí ekonomiky, krize eura a zpomalení růstu čínské ekonomiky, ani tyto významné hospodářské faktory nedokázaly zabránit prémiovým německým automobilkám ve výrazném zvyšování výroby a prodejů. Právě naopak. Luxusní trojka – BMW, Mercedes a Audi, předpokládají růst i v dalších letech.

Fantastické výsledky mají však i svou odvrácenou tvář a německý tisk nyní upozorňuje na konkrétní rizika spojená s enormním růstem. Čím více drahých aut na silnicích je, tím klesá jejich prestiž a značka postupně přichází o svou exkluzivitu.

„Nespoutaný růst může snadno poškodit image značky. Mnoho luxusní ch značek tak již ztratilo svou někdejší pověst a částečně upadly do bezvýznamnosti,“ řekl pro server Welt.de Willi Diez, ředitel Institutu pro výzkum automobilismu (IFA) na Vysoké škole ekonomické v Nürtingenu.

Růst BMW potvrzují i nejnovější čísla. Automobilka v červenci zvýšila prodej o pět procent na rekordních 135 537 vozů díky silné poptávce v Číně a Rusku. prvních sedm měsíců roku prodej BMW poprvé v historii překonal hranici milionu vozů. Červencový výsledek BMW kontrastuje s výkonem domácího konkurenta Mercedes-Benz Car, který je součástí koncernu Daimler. Ten minulý týden oznámil, že prodej jeho vozů Mercedes-Benz, Smart, AMG a Maybach v červenci vykázal první pokles za téměř tři roky.

Generální ředitel Daimleru Dieter Zetsche loni v září uvedl, že divize Mercedes-Benz Car hodlá do roku 2020 předstihnout v prodeji domácí konkurenty BMW a Audi, a stát se tak jedničkou na světovém trhu s luxusními automobily.

Cíle německých prémiových automobilek pro rok 2020 jsou vůbec velmi ambiciózní. BMW chce v roce 2020 prodat 2,6 milionu vozů, Mercedes míří ještě výš, když hovoří o 2,7 milionu vozů. To by znamenalo téměř dvojnásobek loňských prodejů. I Audi chce své prodeje přiblížit ke dvěma milionům. Převážná část odborníků z oboru se shoduje, že prognózy automobilek jsou oprávněné a v příštích několika letech bude o drahé vozy velký zájem.

Z výzkumu institutu IFA vyplynuly zajímavé skutečnosti. Supermoderní technické, nebo konstrukční inovace mají pro konzervativní zájemce o prémiové vozy pramalý význam. Za nejdůležitější považují dokonalý zákaznický servis a individuální péči. Na druhém místě je úroveň kvality prodejního prostředí a samotného prodejce. Unikátnost modelu považuje za důležitou třetina zákazníků.

Autor: nos

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah