Německý autoland letos vyhlíží největší krizi od roku 1974. Česko nezůstane bokem

Výroba v bratislavské továrně automobilky Volkswagen

Výroba v bratislavské továrně automobilky Volkswagen Zdroj: Volkswagen

Výroba v bratislavské továrně automobilky Volkswagen
Výroba automobilů Audi v německém Neckarsulmu
Výroba v bratislavské továrně automobilky Volkswagen
Výroba v bratislavské továrně automobilky Volkswagen
Výroba v bratislavské továrně automobilky Volkswagen
8
Fotogalerie

Výroba automobilů v Německu v letošním roce klesne o 26 procent na 3,4 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň od roku 1974. Předpověděl to podle agentury DPA odborník na automobilový průmysl Ferdinand Dudenhöffer. 

Varoval rovněž, že v německém automobilovém průmyslu hrozí vlna propouštění zaměstnanců.

Automobilový průmysl se nyní po celém světě potýká s negativními dopady koronavirové krize, která těžce zasáhla výrobní aktivity i poptávku. "Podle našich odhadů bude krize v Německu stát přes 100.000 pracovních míst v odvětví výroby automobilů a automobilových součástek," uvedl Dudenhöffer.

V období od ledna do května vyrobily německé továrny zhruba 1,2 milionu automobilů, tedy o 44 procent méně než ve stejném období loňského roku, napsala DPA. Výroba automobilů a automobilových součástek v Německu před příchodem krize zaměstnávala zhruba 830.000 lidí.

Na německém automobilovém průmyslu je závislá rovněž řada českých podniků. Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, která patří v České republice mezi největší zaměstnavatele, je součástí německého koncernu Volkswagen