Nová strategie BMW: Klidně se vzdát podílu na trhu, ale udržet marže

BMW

BMW

Německá automobilka BMW přestane v Německu nabízet prodejní slevy. V rozhovoru s týdeníkem WirtschaftsWoche to řekl šéf BMW Norbert Reithofer. Prioritou už podle něj nebude podíl na trhu, ale snaha udržet si ziskové marže. BMW je největším výrobcem luxusních aut na světě.

„Rozhodli jsme se, že letos v Německu nebudeme za každou cenu bránit podíl na trhu. Na prvním místě musí být ziskovost,“ řekl Reithofer. Rozsah slev proto výrazně klesne. „Nehovoříme zde o nějakých 5000 autech,“ řekl k plánům firmy.

Německé automobilky často dávají velkým dealerům slevy v hotovosti, takže pak registrují nákup ze strany dealera, nikoli skutečného zákazníka. Tímto způsobem si výrobci podle agentury Reuters každý měsíc vylepšují data o prodeji.

BMW si podle dostupné statistiky stále drží pozici největšího výrobce luxusních aut na světě. Až za ním jsou rivalové Mercedes-Benz a Audi, což jsou rovněž německé značky.

Reithofer pak u jiné příležitosti řekl, že automobilka bude muset od roku 2020 každoročně prodávat „pětimístný“ počet elektromobilů, aby plnila pravidla Evropské unie o emisích škodlivých plynů. Průměrná úroveň emisí oxidu uhličitého má v případě BMW u každého vozu klesnout na 101 gramů na kilometr.