Nový majitel Prazdroje hodlá prodat několik prémiových značek

AB Inbev zdvojnásobil zisk

AB Inbev zdvojnásobil zisk Zdroj: AB Inbev

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev zvažuje, že po plánovaném převzetí konkurenta SABMiller prodá některé jeho evropské prémiové značky, informovala agentura Bloomberg. Firma tak chce zmírnit obavy antimonopolních úřadů, že spojení podniků bude mít negativní dopady na hospodářskou soutěž. SABMiller je rovněž vlastníkem Plzeňského Prazdroje.

InBev potvrdil dřívější informace médií, podle kterých by prodej mohl zahrnovat značky Grolsch a Peroni. „SABMiller byl informován o záměru společnosti AB InBev vyhodnotit prodej několika evropských prémiových značek SABMilleru,“ uvedl dnes SABMiller. „Jakýkoliv prodej bude podmíněn tím, že AB InBev převezme firmu SABMiller,“ dodal podnik.

InBev minulý měsíc předložil oficiální nabídku na koupi SABMilleru za zhruba 107 miliard dolarů (2,7 bilionu korun). Akvizice, kterou ještě musejí schválit regulátoři, by mohla být jednou z největších fúzí v historii. Panují však obavy, že nově vzniklá společnost bude mít příliš dominantní postavení na evropském trhu prémiových piv.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson. SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.