O Barbie klesá zájem, Mattel vydělal méně

Barbie, ilustrační foto

Barbie, ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Zisk největšího amerického výrobce hraček Mattel v prvním čtvrtletí klesl o polovinu na 148,5 miliardy korun. K vysokému poklesu přispěly mimořádné náklady vzniklé akvizicí a slabší prodej panenek Barbie a autíček Hot Wheels.

Bez zahrnutí mimořádných nákladů spojených s akvizicí firmy HIT Entertainment zisk na akcii činil šest centů, a o cent tak zaostal za očekáváním analytiků dotazovaných agenturou FactSet. Tržby se snížily o tři procenta na 928,4 milionu USD. Analytici počítali s příjmy 986 milionů dolarů.

Psalo se loni:

Prodej panenek Barbie se ve čtvrtletí snížil o šest procent. Prodej dalších hraček pro dívky naopak stoupl o 22 procent. Prodej divize Wheels, která zahrnuje značky autíček Hot Wheels, Matchbox a Tyco R/C, klesl o šest procent. Prodej hraček pro předškoláky značky Fisher Price stagnoval.

Mattel oznámil převzetí firmy HIT Entertainment za 680 milionů dolarů loni v říjnu. Firma stojí za příběhy jako Mašinka Tomáš a Bořek stavitel.