Opel chce předběhnout Ford a dýchat na záda Volkswagenu

Opel Insignia OPC

Opel Insignia OPC Zdroj: Opel

Opel chce být do roku 2022 druhou největší automobilkou v Evropě. V rozhovoru se zástupci médií to řekl předseda představenstva Karl-Thomas Neumann.

Aktuálně je evropskou dvojkou Ford, v čele stojí pochopitelně Volkswagen. Neumann hodlá zvýšit tržní podíl značky Opel na klíčovém německém trhu z 7,7 % (v květnu) na deset procent. To by firmě umožnilo dosáhnout provozní marže pěti procent, což by podle Neumanna byl pro automobilku působící výhradně v Evropě velmi dobrý výsledek.

Z červených čísel se chce evropská část koncernu General Motors vymanit už v roce 2016. Přispět k tomu má mimo jiné plánované uzavření výrobního závodu v Bochumi. Hlavní roli však sehraje modelová ofenziva. Neumann přislíbil, že Opel uvede v následujících čtyřech letech na trh 27 nových modelů a 17 motorů.

V dubnu 2014 měl Opel na evropském trhu podíl 5,8 procenta. Aby se v roce 2022 vyšplhal na kýženou druhou pozici, musel by se dostat na osm procent za předpokladu, že síly konkurentů zůstanou rozloženy podobně jako dnes. Na pozici evropské dvojky si nicméně dělá zálusk i Renault.