Dongfeng za 14procentní podíl v PSA zaplatí 800 milionů eur, přičemž stejné peníze do společnosti vloží také francouzská vláda. Investice jsou součástí plánovaného zvýšení kapitálu PSA o tři miliardy eur, do něhož se zapojí i nynější akcionáři automobilky.
Tržby koncernu PSA loni klesly o 2,4 procenta na 54 miliard eur kvůli slabé poptávce v Evropě. Firma již dříve uvedla, že její prodej se propadl téměř o pět procent na 2,82 milionu vozů.
PSA patří mezi podniky, na které měl největší dopad kolaps evropského automobilového trhu. Automobilka se nyní snaží snížit svou závislost na Evropě, k čemuž má přispět právě partnerství s firmou Dongfeng.
Automobilky již provozují společný podnik Dongfeng Peugeot Citroën, který loni zvýšil prodej o čtvrtinu na 554 tisíc vozů. Nyní plánují posílit spolupráci při vývoji a výzkumu, výrobě i distribuci. Do roku 2020 chtějí společně vyrábět 1,5 milionu vozů ročně.
PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. V České republice má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.