“Navzdory mírnému zlepšeni našich finančních výsledků v důsledku zvýšení prodejních cen v roce 2010 a v prvním pololetí roku 2011, zůstává náš odbyt pod tlakem z důvodu pokračujícího přechodu spotřebitelů k tabáku pro ruční výrobu cigaret a k levným značkám, které nyní představují dvě třetiny celkového trhu v České republice,“ uvedl generální ředitel Phillip Morris ČR András Tövisi.
Společnost chce podle jeho slov dál zvyšovat svůj podíl v levném cenovém segmentu a posilovat výkonnost portfolia značek, včetně Red & White, vedoucí značky na českém trhu.
Na českém trhu teď má firma tržní podíl 51,9 procenta, jeho pokles o 2,6 procenta za prvních devět měsíců roku byl částečně vykompenzován nárůstem podílu značek Red & White a Marlboro,“ O zákazníky přišla společnost také na Slovensku, kde se její podíl na trhu snížil o 1,6 procenta na 49,7 procenta.
Podle interních odhadů společnosti se celkový trh cigaret v České republice za třetí čtvrtletí roku 2011 snížil o 2,3 procenta na 5,4 miliardy kusů, za prvních devět měsíců roku 2011 poklesl celkový trh cigaret o 0,3 procenta na 15,7 miliard kusů.
Kvůli snížení celkového objemu trhu i tržního podílu klesl společnosti také objem domácího odbytu v Česku o sedm procent, na Slovensku o 3,3 procenta.
Ve třetím čtvrtletí konsolidované tržby bez spotřební daně a DPH meziročně stouply o 5,4 procenta na 3,2 miliardy korun, ale v Česku se snížily o 0,8 procenta. Lepších čísel dosáhla firma ve vývozu, kde se tržby za tři čtvrtiny roku zvyšily o 10,9 procenta.
Philip Morris ČR zaměstnává přibližně 1200 zaměstnanců a nabízí devět cigaretových značek, 78 variant cigaret a sedm variant sypaného tabáku pro ruční výrobu cigaret. Firma provozuje jedinou továrnu na výrobu cigaret v České republice. S akciemi společnosti se obchoduje na pražské burze.
Vývoj akcií Philip Morris ČR na pražské burze za poslední rok
Vývoj akcií na pražské burze za poslední rok|
Akcie Philip Morris ČR online sledujte .