RegioJet napadl dráhy, že při jeho vstupu na trať jezdily za podnákladové ceny. „Tyto ceny mohou být k újmě hospodářské soutěži a spotřebitelům,“ uvedl Rafaj.
Současné údaje, které České dráhy uvádějí souhrnně za všechny spoje a dále podle jednotlivých linek, jsou podle antimonopolního úřadu nedostatečné a netransparentní.
Aby antimonopolní úřad mohl posoudit jednání dominantního hráče podle soutěžního práva, je nezbytné mít přesné údaje o podrobnější struktuře nákladů a výnosů na zmíněné relaci. České dráhy však tvrdí, že některými z požadovaných údajů nedisponují, což vede k neúměrnému prodlužování a komplikacím ve správním řízení a mohlo by vést k obdobným obtížím i v budoucích řízeních, uvedl antimonopolní úřad.
„Je přitom v zájmu dominantního soutěžitele i konkurentů, aby správní řízení tohoto druhu probíhala co nejrychleji a nejefektivněji,“ uvedl Rafaj.
Podle něj je však problematická spolupráce i se stěžovatelem společností RegioJet, která vyžadovaná data dodává se zpožděním. „Jde přitom o důležité informace, jež jsou nezbytné pro posouzení dopadu cenového jednání ČD. Místo spolupráce podává RegioJet na ÚOHS žaloby proti nečinnosti. Kvůli tomu ÚOHS musí odevzdat celý spis příslušnému správnímu soudu a správní řízení se tím de facto na několik měsíců přerušuje,“ vysvětlil Rafaj.
Krajský soud v Brně již žalobu RegioJet na nečinnost úřadu před nedávnem zamítl.