Porsche se odklon od sportovních vozů vyplatil, po úspěchu SUV představí i kombi

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: reuters

Nová generace Porsche Panamera
Šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller představuje ještě jako ředitel Porsche koncept Mission E
Porsche Panamera
Šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller představuje ještě jako ředitel Porsche koncept Mission E
Porsche Panamera
15 Fotogalerie
vaj
Úspěch automobilové značky Porsche už dávno nestojí jen na ikonickém sportovním modelu s číslovkou 911. Příští rok proto na autosalonu v Ženevě představí prodlouženou verzi svého čtyřdveřového Panamera, uvádí agentura Bloomberg s odkazem na své zdroje.

Porsche chce konkurovat zejména Mercedes-Benz CLS Shooting Brake. Do prodeje má jít automobilová novinka v měsících krátce následujících po březnovém oficiálním představení, dodává Bloomberg.

Prohlédněte si čtyřdveřové Porsche Panamera:

Firmě, která je součástí koncernu Volkswagen, se osvědčil posun směrem k užitkovějšímu segmentu trhu. Již v roce 2002 představila úspěšný sportovně-užitkový model Cayenne a další vykročení mimo tradiční oblast sportovních vozů je tak podle zdrojů agentury Bloomberg v souladu se strategií značky.

Do jejích plánů patří také výroba elektromobilů. Začít s ní by měla do roku 2020. Kvůli vývoji a výrobě elektrického auta Porsche přijme 1400 nových zaměstnanců.

Porsche je nejziskovější automobilkou na světě a růst jejích prodejů pokračuje i letos. Za první pololetí prodala 118 tisíc vozů, o tři procenta více než loni. Tempo prodeje však výrazně zpomalilo.

V loňském prvním pololetí stouplo o 30 procent a v Číně dokonce o 50 procent. Automobilce pomohl malý sportovně užitkový vůz Macan. Slabší růst Porsche není žádným překvapením, upozornila DPA. Automobilka několik let překonávala očekávání a nyní se podle šéfa Detleva von Platena zaměřila na stabilizaci na vysoké úrovni.