Zakázku firma získala s modelem Kolos No. 3. „Kola budou sloužit v rámci drobné dopravy mezi kancelářemi Evropského parlamentu po městě,“ řekl pro E15.cz jednatel Citybikes Martin Říha. Cenu nechtěl upřesnit, jedná se ale o zakázku malého rozsahu, jejíž nejvyšší hodnota může být 60 tisíc eur (1,6 milionu korun).
Zakázka byla podepsána těsně před Vánoci a Citybikes mají kola dodat na konci března. Zatím není jasné, kde budou česká elektrokola sloužit. „Ve smlouvě máme dodání do Bruselu, Štrasburku nebo Lucemburku, vše bude ještě upřesněno,“ vysvětlil Říha.
Věříme, že podobné zakázky budou přibývat i u nás
Elektrokola pro Evropský parlament mají poměrně bohatou výbavu, disponují například odpruženou přední vidlicí nebo kotoučovými brzdami. „Je to velmi přesně konkretizovaná zakázka, měli přesné požadavky na parametry motoru, kol nebo brzd,“ uvedl Říha. Brusel si kola objednal v bílé barvě s malým logem Evropského parlamentu.
Elektrokolo pro Evropský parlament|Vítězný návrh elektrokola pro Evropský parlament
Zakázka pro vrcholnou evropskou instituci není prvním pokusem Citybikes o průnik do veřejné sféry. „V minulosti jsme zkoušeli například tendr pro Českou poštu, v něm jsme ale neuspěli,“ uvedl Říha. Častým problém podle něj u veřejných zakázek bývá, že zadavatel má jen mlhavou představu o tom, jaké kolo potřebuje.
Šéf Citybikes předpokládá, že zájem o elektrokola mezi státními organizacemi poroste. „Věříme, že podobné zakázky budou přibývat i u nás. Tak jak se státní instituce budou stále více zaměřovat na udržitelnou dopravu a snažit se jít ostatním příkladem,“ uzavřel.