Prodej nových vozů padá. Šokoval však Mercedes, ohlásil historický rekord

Mercedes

Mercedes

Dvě z hlediska trhu protichůdné informace vydali prodejci a dovozci automobilů. Zatímco prodej nových osobních aut se podle Svazu dovozců automobilů letos do dubna meziročně propadl o 14 procent na 51 514 vozů, pro luxusní Mercedes-Benz byl letošní březen naopak historicky rekordním měsícem v tuzemském prodeji vůbec. Dealeři předali zákazníkům 260 těchto vozů.

Zajímavé je, že přes celkově klesající tendenci na trhu předal Mercedes-Benz v ČR v prvních třech měsících roku 2013 přibližně stejný počet vozů, jako v minulém roce. Ustál tak slabší období roku a v nastoleném pokračuje.

Mercedesu se daří také v síti použitých vozů CarStore, kde bylo v prvním kvartálu letošního roku předáno 310 vozů, což je o 38 procent více, než tomu bylo ve stejném období loni.

„Z kompaktních modelů se daří rodinné třídě B i nové třídě A, máme velmi pozitivní rekce na CLA, které jsme právě uvedli na trh. Jen těsně pokrýváme zájem o nové GL. V minulém měsíci jsme uvedli na trh výrazně modernizovaný sedan a kombi třídy E,“ přibližil pro E15.cz statistiku prodejů Jan Bubeník, ředitel prodeje osobních vozů Mercedes-Benz a smart v ČR.

I nedostižná Škoda propadla

Domácímu trhu nadále v prodejích s velkým náskokem vévodí Škoda Auto, i když její odbyt klesl v souvislosti s náběhem výroby nové Octavie, na kterou klienti čekali, o 18 procent na 15 084 vozů.

Druhý Volkswagen zvýšil za čtyři měsíce prodej o čtyři procenta na 5319 vozů. Jako jediný z TOP 3 tak dokázal letos zatím zvýšit prodeje. Třetí skončil Hyundai s poklesem o šest procent na 5113 prodaných aut, následují Ford a Peugeot. Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty byla Škoda Octavia s 5578 prodanými vozy, následuje Škoda Fabia s odbytem 3312 aut a třetí skončil Rapid s 1997 vozy. Zhruba třetinu kupců tvořily soukromé osoby a zbytek firmy.

Podle analýzy PwC přetrvává nízká ochota domácností i firem k utrácení kvůli nejistému vývoji ekonomiky. Prodej nových aut by se měl k růstu vrátit na konci roku.

Rostoucí zájem o luxusní vozy potvrzují i čerstvá čísla z německé automobilky BMW, největšího výrobce luxusních vozů na světě. V prvním čtvrtletí zvýšila prodej o pět procent na rekordních 448 200 vozů.

Čistý zisk však BMW za letošní první tři měsíce poklesl o tři procenta na 1,3 miliardy eur. Firma to zdůvodnila vyššími investicemi do nových technologií, růstem mzdových nákladů a obtížnými podmínkami na trzích. Stále však plánuje dosáhnout v letošním roce rekordní prodeje.