Prodeje Škody Auto byly koncem roku rekordní, celkově ale klesly
Loni mladoboleslavská automobilka dodala zákazníkům 920 800 aut. To je meziročně o 18 400 vozů méně. V první polovině roku automobilka uváděla na trh nové modely, proto byl objem výroby nižší. V druhém pololetí si v prodejních číslech polepšila a v prosinci dosáhla s prodanými sedmdesáti tisíci vozy nejlepšího prosincového výsledku v historii a meziročního nárůstu o 5,8 procenta.
Škoda v roce 2013 představila osm nových nebo přepracovaných vozů. „I přes nadprůměrný počet náběhů nových modelů a navzdory silnému protivětru z trhů jsme dosáhli druhého nejvyššího prodeje v historii automobilky, to je vynikající výsledek,“ uvedl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland.
Pomalejší start kompenzovalo druhé pololetí
Podle Škody po prvním pololetí, které bylo ovlivněno složitou situací na evropských trzích a náběhy nových modelů, spojené s nižším objemem výroby, si Škoda ve druhém pololetí výrazně polepšila. Ze všech nových modelů byla na trhu nejlépe přijata nová Škoda Octavia.
V západní Evropě prodala Škoda loni necelých 370 tisíc vozů, což představuje meziroční nárůst o 3,1 procenta. V prosinci vzrostly západoevropské prodeje o 17,8 procenta na 31 tisíc prodaných vozů. Na druhém největším trhu značky, v Německu, dodala Škoda v loni 136 tisíc vozů, což oproti roku 2012 představuje nárůst o 2,9 procenta.
Ve východní Evropě dodala Škoda v uplynulém roce zákazníkům 125 tisíc vozů, meziročně o 8,5 procenta méně. Na třetím největším trhu značky, v Rusku, dodala automobilka zákazníkům 87 tisíc vozů, což je o 11,7 procenta méně než v roce 2012. Na domácím trhu prodala automobilka loni 60 tisíc vozů, to představuje meziroční nárůst o 0,6 procenta.
Zájem v Číně mírně ochladl
Nejsilnějším trhem Škody byla v roce 2013 opět Čína. Tam dodala Škoda svým zákazníkům 227 tisíc vozů, tedy o 3,7 procenta méně než v roce 2012. V Číně by měla být nová Octavia uvedena na trh v těchto měsících.
Nejprodávanějším modelem Škody v roce 2013 byla Škoda Octavia, nejméně se prodalo modelu Škoda Roomster. Mladoboleslavský výrobce aut ve své růstové strategii počítá s tím, že do roku 2018 bude prodávat ročně 1,5 milionu aut. S tím souvisí výrazné množství nově uváděných nebo modernizovaných modelů.