Dozorčí rada Opelu nedávno schválila ukončení výroby v závodě v německém městě Bochum. Výroba se zastaví od roku 2015, o práci tak přijdou zhruba tři tisíce lidí. Podle Schäfera-Kluga ale není nic definitivní, pokud se svěrová poptávka po automobilech rychle zvýší, může továrna přežít.
Uzavření závodu je jedním z kroků, které mají ztrátový Opel vrátit zpět k ziskovému hospodaření. Opel se podobně jako další výrobci potýká se slabou poptávkou v Evropě, která je důsledkem negativních dopadů dluhové krize na ekonomiku.
Schäfer-Klug upozornil, že Opel se pod novým vedením značně stabilizoval. „Je to vidět na zvýšeném prodeji a nižších ztrátách v prvním čtvrtletí,“ řekl šéf závodní rady v rozhovoru pro německý list Darmstädter Echo. Za dřívějšího vedení byl podle něj stav podniku „katastrofální“.
„Nejdůležitější změnou je, že do vedení se dostali kvalitní lidé zvenčí,“ řekl Schäfer-Klug. “(Nový generální ředitel Karl-Thomas Neumann) je prostě manažer jiné kvality, než všichni ti, které jsme dosud od GM dostali,“ dodal. Neumann v minulosti dlouhou dobu působil v největší evropské automobilce Volkswagen.