Automobilka již dříve oznámila, že v období od ledna do září dodala zákazníkům 791 500 vozů, což je o 2,2 procenta více než před rokem. V samotném září však odbyt meziročně klesl o 2,1 procenta na 93 600 vozů. Prodejní výsledky nepříznivě ovlivnila situace na trzích v Číně, Rusku a ve východní Evropě, uvádí zpráva koncernu Volkswagen.
„Solidní růst tržeb a zisku dokazují, že naše atraktivní modelová paleta je na mezinárodním trhu i nadále úspěšná,“ zhodnotil dosavadní vývoj letošního roku člen představenstva odpovědný za oblast financí Winfried Krause. Česká automobilka v poslední době představuje nové modely aut.
Loni na trh uvedla nové octavie, které jsou nejprodávanější řadou v historii automobilky. Na trh se dostala také nová generace fabií. Letos automobilka začala prodávat novou generaci svého největšího modelu Škoda Superb.
Emisní skandál se týkal i vozů Škoda
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. V celém světě zaměstnává zhruba 25 900 lidí a působí na více než 100 trzích.
Mateřský koncern Volkswagen dnes oznámil, že se ve třetím čtvrtletí v důsledku skandálu kolem falšování testů emisí propadl do provozní ztráty 3,5 miliardy eur (zhruba 95 miliard korun).
Koncern v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu aut divize Škoda Auto.