Nový Superb si Zeman v Kvasinách osobně vyzkoušel posezením na předním sedadle spolujezdce. Vyjádřil přání, aby nová generace měla pohodlnější přední sedadlo s delším sedákem a více místa pro nohy. A to prý proto, že když si sedadlo posune dozadu, tak má málo místa na zadním sedadle jeho statný bodyguard.
„Chtěl bych poprosit, aby v zájmu mé ochranky to uspořádání bylo takové, že místa na nohy budeme mít dost oba. Ochranka je taky člověk,“ řekl. Přítomný člen představenstva Škody Auto Bohdan Wojnar na to reagoval slovy, že již při vývoji se na tuto okolnost myslelo a ochranka to prý ocení. Popelník Zeman v autě podle svých slov vyžadovat nebude. Dodal, že popelník pocházející z trabanta si jako speciální doplněk kdysi nechal jako předseda vlády nainstalovat do Tatry 700.
Prohlédněte si novou Škodu Superb:
Škoda Auto a Kvasiny jsou podle Zemana příkladem, že se Česko zaměřením na automobilový průmysl nestalo pouhou montovnou s nekvalifikovanými pracovníky. Zdůraznil, že Superb byl postaven a vyvinut v Česku. „Je to české auto, ve kterém má jezdit český prezident.
Ať drncá nebo nedrncá. My budeme doufat, že ta poslední verze bude drncat o něco méně,“ řekl Zeman s tím, že drncání jde stejně na vrub špatného stavu českých silnic. Slovy o drncání Zeman narážel na svého předchůdce Václava Klause. Ten používal model A8 od Audi a v roce 2007 při návštěvě Kvasin se o první generaci superbu vyjádřil, že drncá.
prezident Zeman otestoval nový SuperbPrezident Zeman při návštěvě automobilky
Škoda bude v masivních investicích v Kvasinách pokračovat a do nových výrobních kapacit, zejména pro modely SUV, hodlá v následujících třech letech dát přes 7,2 miliardy korun. Má tak vzniknout 1300 nových pracovních míst a návazně asi 400 míst u dodavatelů v regionu. V budoucích plánech automobilky je, že celkové investice do závodu by mohly činit až 13 miliard korun. Stát a hradecký kraj by pak měly dát do výstavby infrastruktury v kvasinské průmyslové zóně asi jednu miliardu korun.
Loni z Kvasin vyjelo přes 166 tisíc vozů
Výrobní kapacita závodu by měla do roku 2018 vzrůst až na 280 tisíc vyrobených vozů ročně. Loni z Kvasin vyjelo 166200 vozů. Vedle superbu to byly modely Yeti a Roomster. V budoucnu se počítá například s výrobou SUV vozu přibližně velikosti koncernového modelu Tuareg či SUV vozu pro španělský Seat. V závodě loni pracovalo asi 4200 kmenových zaměstnanců, celkem závod dává práci přibližně pět tisíc lidí.
Novou generaci superbu automobilka oficiálně představila v úterý v Praze, začátkem března bude mít výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě, prodej má začít na konci prvního pololetí. Škoda čeká od nového modelu o 25 procent vyšší prodeje než u předchozích dvou generací. Od roku 2001 prodala 700 tisíc těchto vozů. Nový Superb se bude vyrábět vedle Kvasin také v Šanghaji. Kvasinský závod by měl být podle ředitele závodu Jiřího Černého schopen vyrábět mezi 250 až 350 vozy denně.
prezident Zeman při návštěvě automobilky Škoda | Prezident Zeman při návštěvě automobilky