Škoda představila svůj první elektromobil, dojede z Prahy až na Slovensko | E15.cz

Škoda představila svůj první elektromobil, dojede z Prahy až na Slovensko

David Bureš - Auto.cz

První sériová škodovka s elektrickým pohonem díky baterii s kapacitou 36,8 kWh ujede na jedno nabití až 265 kilometrů. To odpovídá vzálenosti z Prahy na česko-slovenskou hranici.

Škoda Auto vstupuje do elektrické éry, když oficiálně představuje svůj první sériový elektromobil, model oficiálně pojmenovaný Citigoe iV. Světu se oficiálně ukázal v průběhu letošního mistrovství světa v ledním hokeji, jehož je mladoboleslavský výrobce oficiálním partnerem. Sériová výroba Škody Citigoe iV odstartuje v druhé polovině roku 2019. Přídomek iV ponesou i další elektrifikované modely z Boleslavi. 

Citigoe iV je je výrobcem popisován jako lokálně bezemisní vůz se sportovním duchem. O jeho pohon se stará elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 210 N.m, jehož síla je posílána na přední kola. Autu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 12,5 sekundy, což z něj dělá nejrychleji akcelerující variantu tohoto miniauta s mladoboleslavskými znaky. Maximální rychlost činí 130 km/h.

Elektromotor pohánějící přední kola získává svoji energii z lithium-iontové baterie s kapacitou 36,8 kWh, respektive 60 Ah, která je umístěna v podlaze. Skládá se ze 168 článků, přičemž zabírá prostor 1,1 x 1,7 x 0,3 metru. Elektrickému Citigo pak umožňuje dojezd 265 kilometrů, podle režimu WLTP. 

Škoda Auto postaví novou továrnu v Turecku, nebo Bulharsku. Znervózňuje české odbory

Akumulátor lze u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW dobít na 80 % jeho kapacity za rovnou hodinu. U wallboxu na střídavý proud o výkonu 7,2 kW trvá dobíjení na 80 % kapacity 4 hodiny 8 minut, u domácí dobíjecí stanice o výkonu 2,3 kW trvá dobíjení 12 hodin 37 minut. Čas dobíjení z běžné domácí zásuvky Škoda v tuto chvíli neuvádí.

Citigo s elektrickým pohonem se oproti konvenčním variantám už na první pohled liší svým vzhledem. Maska v charakteristickém tvaru je v barvě vozu, jiný je i přední nárazník. Na víku zavazadelníku se nově objevuje nápis Škoda, podobně jako u dalších modelů značky. Nově pak k dispozici bude výhradně pětidveřový model, třídveřová varianta s příchodem elektromobilu skončí. Přepracován byl také interiér, černá přístrojová deska má nový design. 

Celý článek si můžete přečíst na Auto.cz >>>

Z Česka se musí stát rychlý následovník elektromobility, říká šéf Škody Auto Bernhard Maier

Jak digitalizace mění nejen svět investic? Dočtete se v magazínu E15 Premium. Objednávejte zde >>>

Jak uspět v digitální době? Nový magazín E15

Autor: David Bureš - Auto.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!