Škoda svolává v Indii stovky octavií. Mají potíže s dětskou pojistkou

Škoda v Indii

Škoda v Indii Zdroj: skoda auto

Automobilce Škoda Auto se v Indii nikdy příliš nedařilo, na miliardovém trhu ročně prodá méně vozů než například v Izraeli. Značka teď ještě navíc v zemi začala svolávat do servisů svůj nejoblíbenější model Octavia, důvodem jsou potíže s dětskou pojistkou proti otevření zadních dveří.

Svolávací akce se podle oznámení společnosti Škoda Auto India týká přesně 539 sedanů Octavia vyrobených mezi loňským listopadem a letošním dubnem.

Indická dceřiná firma české automobilky zároveň řidiče ubezpečila, že kontrola bezpečnostních pojistek potrvá jen 12 minut. „V případě, že zámky s pojistkou bude nutné v rámci servisní kampaně vyměnit, se celý zásah prodlouží na 45 minut, pro zákazníky bude bezplatný,“ dodala společnost.

Aktuální akce není jedinou servisní kampaní, kterou mladoboleslavský podnik v současnosti provádí. Mnohem větší je celosvětové svolávání naftových modelů v rámci emisní aféry, které čelí mateřský Volkswagen. Do servisů kvůli úpravě dieselů schopných obcházet emisní měření automobilka zve v Indii téměř 89 tisíc škodovek. Akce je pro jejich majitele ale nepovinná.

Škoda Auto, která v Indii své vozy vyrábí, nabízí nyní na tamním trhu čtyři modely. Kromě Octavie jsou to Rapid, Superb a Yeti. Za celý loňský rok tuzemská společnost dodala indickým klientům 15 800 aut, což je o tři stovky více než předchozí rok.

Účinkování v miliardové zemi, v níž firma investovala kolem 20 miliard korun, dlouhodobě zůstává daleko za očekáváními. Kvůli své nabídce je totiž značka brána v Indii jako prémiová a tržní podíl „lepších“ vozů je v Indii minimální, kolem pěti procent. Pro srovnání – v podobně lidnaté Číně, kde má Škoda také vlastní výrobu, prodala loni i předloni vždy přes 281 tisíc aut a v nesrovnatelně menším Izraeli to bylo téměř 18 tisíc vozů.