Škoda vyrobila méně vozů. Může za to start nových modelů

Obě karosářské varianty potvrzují modelu Superb pozici vlajkové lodi značky.

Obě karosářské varianty potvrzují modelu Superb pozici vlajkové lodi značky. Zdroj: Skoda Auto

Příď vozu je výraznější, s širší maskou chladiče i zcela nově tvarovanými předními světlomety.
Nový design mají zadní svítilny - pro značku typický tvar písmene C je dnes ještě výraznější.
Dva trojúhelníkové segmenty na zádi jsou dalším nezaměnitelným znakem nového designu značky Škoda
4
Fotogalerie
Náběh výroby nových modelů Octavia a Superb způsobil pokles dodávek vozů Škoda. Automobilka za pololetí vyrobila meziročně o téměř šest procent méně vozů, ale v červnu již výroba vzrostla. Největší úspěchy automobilka slaví v Číně, kde prodeje rostou přes pět procent.

I v současné krizi, kdy prodeje řady automobilek chřadnou zůstává představenstva Škody Auto Winfried Vahland opatrným optimistou. „Ve druhé polovině roku počítáme s dalším růstem prodejů. Avšak rámcové ekonomické podmínky zejména na evropských trzích zůstávají i nadále velmi náročné,“ uvedl Vahland.

Automobilka Škoda Auto dodala zákazníkům v prvním pololetí 464 600 vozů, meziročně o 5,8 procenta méně. Nižší dodávky ovlivnilo hlavně zahájení výroby nových modelů Octavia a Superb. V červnu mladoboleslavský výrobce aut vyrobil 87 400 vozů, a zvýšil tak meziročně svůj tržní podíl na evropském trhu o 0,2 procenta na 4,1 procenta. Červen 2013 je v odbytu druhým nejlepším měsícem v historii automobilky.

Škodě se daří i v západní Evropě

V západní Evropě dodala Škoda v červnu zákazníkům 35 700 vozů a dostala se o 0,4 procenta nad úroveň loňského roku. Podíl značky na západoevropském trhu vzrostl v červnu o 0,2 procenta na 3,2 procenta. Od ledna do konce června prodala Škoda v západní Evropě 186.200 vozů, o 4,7 procenta méně než v prvním pololetí roku 2012. V Německu, na druhém nejsilnějším trhu Škody, dodala automobilka do konce června zákazníkům 68.200 vozů, meziročně o 3,4 procenta méně. Nová vlajková loď Škoda Superb

Na největším trhu značky, v Číně, v červnu prodala Škoda 21 200 vozů, což představuje meziroční nárůst o 5,2 procenta. V prvním pololetí tam prodala 120 200 automobilů, meziročně je to pokles o 0,4 procenta. Nejvíce se v červnu i v prvním pololetí prodávaly modely Škoda Octavia a Škoda Fabia. Do roku 2018 chce Škoda vyrábět minimálně 1,5 milionu aut ročně. Do roku 2015 chystá kompletní obměnu všech modelů. Letos představí osm nových nebo přepracovaných vozů. Celosvětový tržní podíl Škody byl loni 1,4 procenta.